همکاری‌های کشاورزی بین صربستان و استان اردبیل افزایش می‌یابد

َِپایگاه خبری DA1news: اردبیل استاندار اردبیل با اشاره به برقراری ارتباط با مجموعه‌های صربستان در ماه‌های گذشته جهت همکاری در زمینه کشاورزی، گفت: همکاری و ارتباط میان شرکت‌های فعال حوزه‌های مختلف کشاورزی استان اردبیل و کشور صربستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایسنا، سیدحامد عاملی در جریان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، در نشست با سفیر صربستان در ایران اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته جهت همکاری و تعامل بین شرکت‌های فعال در حوزه بذر کشاورزی با مجموعه‌های صربستان ارتباط برقرار شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود صربستان و استان اردبیل در حوزه کشاورزی، لازم است این همکاری‌ها را افزایش داده و از تجربیات و دانش‌های یکدیگر استفاده شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های نساجی، کشاورزی، صنعت، صنایع چوبی، شیرآلات، غذا و دارو و گردشگری استان اردبیل و ظرفیت‌های موجود کشور صربستان در حوزه‌های گوناگون، باید همکاری‌ها و ارتباطات فعالی بین بخش‌های دولتی و خصوصی دوطرف برقرار شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به برگزاری رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، پیشنهاد می‌شود که با هماهنگی‌ وزارت امور خارجه ایران، حوزه گردشگری استان اردبیل طی یک یا دو روز در بلگراد پایتخت کشور صربستان، به مردم معرفی شود.

عاملی ادامه داد: دعوت می‌شود تا طی ماه‌های آینده با برنامه‌ریزی لازم جهت سفر چند روزه به استان اردبیل، از ظرفیت‌های موجود استان در حوزه گردشگری، کشاورزی و… بازدید داشته باشید.

استقبال سفیر صربستان از افزایش همکاری و ارتباط با استان اردبیل

دراگان تودورویچ، سفیر کشور صربستان در ایران نیز در این نشست بیان کرد: کشور صربستان به‌عنوان یکی از کشورهای حوزه اروپا، با ایران ارتباط بسیار مثبتی دارد و افزایش مناسبات اقتصادی یکی از راه‌های افزایش ارتباط با ایران است.

سفیر صربستان در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان اردبیل در حوزه کشاورزی، گردشگری و…، از افزایش مناسبات در حوزه‌های مختلف بین کشور صربستان و اردبیل استقبال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *