اکبر کرامتی خبر داد: افزایش 33 درصدی جذب تسهیلات ادوات طرح جهش تولید در دیمزارها

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 33 درصدی جذب تسهیلات ادوات طرح جهش تولید در دیمزارها خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با پرداخت تسهیلات کم بهره برای جذب ادوات دنباله بند که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پشتیبانی بانک ملی صورت گرفته، با جذب 286 دستگاه با اعتبار275 میلیارد ریال در سطح استان شاهد اثرات مثبتی در تولید محصولات کشاورزی دیم بوده ایم.

کرامتی افزود: با جذب 166 دستگاه کشت مستقیم قابلیت کشت مکانیزه غلات 70 هزار هکتار افزایش یافته است،43 دستگاه انواع سمپاشها و 15 دستگاه زیرشکن و چندین دستگاه بیلر و موور نباتات علوفه ای علاوه بر کاهش هزینه های تولید موجب افزایش درجه مکانیزاسیون و محصولات کشاورزی شده است .

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به کارمزد پایین تسهیلات ادوات طرح جهش تولید امکان خرید برای بهره برداران فراهم شده و جذب این دستگاه ها موجب نوسازی و بروزرسانی ادوات کشاورزان شده است همچنین به دلیل صرفه جویی در هزینه، زمان و بهره گیری از تکنولوژی جدید بکار رفته در این ادوات، افزایش بهره وری و در نهایت افزایش عملکرد میسر شده است.