ابلاغ دستورالعمل فنی خرید تضمینی گندم در روزهای آینده/ ۸۰ درصد کشت گندم مکانیزه شده است

پایگاه خبری Da1news: مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل فنی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: در روزهای آینده این دستورالعمل از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بودجه سال آینده نقدینگی خرید تضمینی دیده شده و در زمان خود پرداخت صورت می‌گیرد.

وی گفت: اعتبارات خرید تضمینی گندم از سه محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران، ستاد هدفمندی یارانه‌ها و تسهیلاتی که شرکت بازرگانی دولتی طبق قانون بودجه کشور از بانک‌های عامل دریافت می‌کنند، پرداخت می‌شود.

سهرابی ادامه داد: اکنون در مرحله داشت گندم هستیم و مدیریت تغذیه، مبارزه با آفات و آبیاری سه برنامه اصلی در حوزه این محصول است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم، کنترل ضایعات و آمادگی مراکز تحویل به ویژه در اقلیم‌های جنوب کشور انجام شده است.

سهرابی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی کشت مکانیزه گندم گفت: بیش از ۷۵ درصد گندم آبی و ۸۳ درصد گندم دیم در کشور به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

وی سطح کل گندم کشور را ۵ میلیون و ۹۳۵ هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: از این سطح ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار هکتار به کشت گندم دیم و حدود یک میلیون و ۹۷۵ هزار هکتار به گندم آبی اختصاص دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در همین حال آخرین سطح کشت قراردادی گندم را یک میلیون و ۵۵۱ هزار هکتار عنوان کرد.

وی در مورد تامین بذر گندم نیز گفت: سال گذشته با همکاری بخش تحقیقات و اجرا ۳۳۰ هزار تن بذرهای اصلاح شده میان کشاورزان توزیع شد.

وی پیش‌بینی تولید گندم را به ماه‌های برداشت در فروردین و اردیبهشت موکول کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *