اولین جشنواره ملی انگور شاهرود برگزار می شود

پایگاه خبری DA1news: حمید آقابیکی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از برگزاری اولین جشنواره ملی انگور شاهرود خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید آقابیکی گفت: جشنواره ملی انگور شاهرود برای نخستین بار و به منظور معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان، مدیریت کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت انگور، معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه کشاورزی، صادرات و بازاریابی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی ۱۳ مهرماه در سالن شقایق‌‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد که با برگزاری جشنواره های تخصصی معرفی بهتری از محصولات این بخش صورت می گیرد.
وی گفت:کارگروه علمی از کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناوری جهت برگزاری این جشنواره تشکیل شده است.
آقابیکی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان شاهرود به باغات اختصاص دارد، اظهار کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مجموع چهار هزار و ۸۰۰ هکتار باغ‌های انگور این شهرستان بارور محسوب می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود تاکید کرد: احداث باغ‌های انگور ارقام وارداتی با اجرای سیستم فراز(داربستی)، کنترل آفات و بیماری‌های انگور، تغذیه‌ی مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغ‌ها، از مهمترین اقدام‌هایی است که می‌تواند در افزایش کمی و کیفی تولید و کاهش مصرف آب تأثیرگذار باشد.
وی افزود: مهمترین رقم‌های انگور شهرستان شاهرود شامل، خلیلی، پرلت، عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی، کشمشی، سفید و سرخ فخری‌(شاهرودی) و ریش‌بابا است.