اعتبارات نگهداری و مرمت راه های عشایری میامی هزینه شد

پایگاه خبری DA1news: رییس اداره امور عشایر میامی گفت: سه هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ برای نگهداری و مرمت راه‌های عشایری این شهرستان هزینه شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، ذبیح الله فدایی افزود: ۵۱۴ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان میامی طی ۶ ماهه نخست امسال برای استفاده ۵۰۰ خانوار مرمت و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه سوخت‌رسانی به عشایر پل ابریشم و عباس آباد میامی در دستور کار است، ادامه داد: ۱۱ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم سیلندر گاز و ۳۵ هزار و ۱۰۰ لیتر نفت سفید بین عشایر این منطقه توزیع شد.

رییس اداره امور عشایر میامی با اشاره به اینکه شن‌ریزی و ساخت آبنما در منطقه نردین و سرحدات به طول ۳۰ کیلومتر انجام شد، اظهار کرد: هشت میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد.

وی از مرمت و لایروبی ۲ رشته قنات در منطقه کوکی و سرتخت ارمیان خبر داد و گفت: چهار میلیارد ریال برای مرمت و لایروبی این قنات‌ها اختصاص یافت.

انجام ۱۰ هزار لیتر آبرسانی برای عشایر

فدایی خاطر نشان کرد: افزون بر ۱۰ هزار لیتر آبرسانی سیار در مسیرکوچ و مراتع با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طی ۶ ماهه نخست امسال انجام شد.

رییس اداره امور عشایر میامی به ساخت منبع بتونی ذخیره آب با حجم ۱۰۰ متر مکعب اشاره کرد و گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این منبع هزینه شد تا ۱۲ خانوار عشایری از آن بهره‌مند شوند.

وی از خرید ۳۴ منبع پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال خبر داد و افزود: این منبع‌ها بین ۴۰ خانوار عشایری توزیع شد.

فدایی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ متر لوله پلی اتیلن خریداری و بین عشایر منطقه توزیع شد.

توزیع ۵۵ صفحه خورشیدی بین عشایر میامی

رییس اداره امور عشایر میامی با بیان اینکه ۵۵ دستگاه صفحه (پنل) خورشیدی با اعتبار هفت میلیارد و ۲۹ میلیون ریال خریداری و توزیع شد، افزود: ۸۰ خانوار عشایری از این دستگاه‌ها بهره‌مند شدند.

وی از اختصاص ۴۱ مورد وام بند ب ماده ۵۲ (زنجیره تولید گوشت قرمز) خبر داد، گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر منطقه ۳۷ میلیارد ریال وام پرداخت شد.

فدایی افزود: ۲ مورد وام ارزان قیمت ماده ۱۰ و ۱۲ عشایر و تشکل‌ها به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۶۳ وام اشتغالزایی معادل ۳۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به عشایر اختصاص یافت، اظهار کرد: برای ۱۲۰ خانوار عشایری دامدار کارت صادر شد.

اداره امور عشایر میامی ۴۵۰ خانوار را زیر پوشش دارد.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.