۱۷۶ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین زیر کشت ذرت بذری اختصاص رفت

پایگاه خبری DA1news: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۱۷۶ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت ذرت بذری رفته است.
به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حسن جلیلوند پیش بینی کرد: بیش از ۸۰ تن بذر ذرت هیبرید از این میزان اراضی برداشت شود. وی ارقام کشت شده این محصول را BC ، وایپر و ۷۰۳ ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان قزوین با سطح زیر کشت ۱۵۷ هکتار است.

جلیلوند اضافه کرد: همچنین در همین راستا؛ در شهرستان آبیک نیز یک لاین جدید ذرت بذری در سطح ۱۹ هکتار درحال کشت می باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین بعنوان یکی از استان های پیشرو در امر کشت ذرت علوفه ای در کشور محسوب می شود بنابراین در همین راستا کشت ذرت بذری و تولید این محصول در استان اجرا شده است.

جلیلوند یادآور شد: با توجه به اینکه کشت این محصول مستلزم رعایت نکات فنی ویژه ای در مزرعه می باشد نقش استان قزوین در کشت و توسعه این نوع زراعت حائز اهمیت است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت ۸۵ درصد از مزارع گندم دیم تحت پوشش طرح جهش تولید در این استان خبر داد.
ای گزارش حاکیست، حسن جلیلوند در نشست طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور فرامک عزیزکریمی مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح جهش تولید در دیمزارها بصورت وبیناری و دراستان قزوین نیز با حضور کارشناسان فنی، ناظر فنی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان برگزار شد افزود: ۴۲ درصد وجوهات گندمگاران این استان بالغ بر یک هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان پرداخت شده که الباقی بر اساس اعلام وزارت متبوع مقرر است تا پایان مرداد ماه سال جاری تسویه شود.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به مزارع شاهد در گندم ۹.۴ درصد افزایش عملکرد داریم.

جلیلوند یادآور شد: در این طرح مقرر است در سال زراعی جاری از نیروهای کارشناسی بخش خصوصی با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم در استان تامین شده که مقرر است از امروز ۲۳ مرداد عملیات بوجاری و ضدعفونی و تیمار بذرمال در بذر مذکور توسط شرکت بخش خصوصی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *