یحیی ایزدمنش: موفقیت ما  ثبت اختراع کود کندرهش است

پایگاه خبری DA1news:  غرفه شرکت صنایع شیمیایی فارس در نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز در سالن اردیبهشت نمایشگاه بین المللی فارس قرار داشت، دکتر یحیی ایزدمنش مدیر تحقیقات این شرکت مسئول غرفه این شرکت بود که گفت و گویی کوتاه با ایشان انجام شد که می خوانیم:

دکتر یحیی ایزدمنش در معرفی شرکت صنایع شیمیایی فارس گفت: شرکت صنایع شیمیایی فارس به عنوان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده فرمالین، رزین اوره فرمالدهید، رزین ملامین فرمالدهید و پودرهای قالبگیری در سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و وظیفه محیط زیستی، شیمی سبز را سر لوحه کار خود قرار داده است.

مدیر تحقیقات شرکت زردشت(شرکت صنایع شیمیایی فارس) افزود: شرکت صنایع شیمیایی فارس با نگاهی به ارزش خاک و نیاز کشاورزان این مرز و بوم به استفاده از کودهای بهینه، اقدام به تولید انواع کودهای شیمیایی کامل کرده است.

وی در ادامه گفت: این شرکت از سال 1397 با اتخاذ سیاست‌های توسعه پایدار، تحقیق و توسعه فعال، جذب نخبگان برتر صنعتی – دانشگاهی و ارایه محصولات دانش بنیان، دانش فنی تولید انواع کودهای کامل را کسب کرده و موفق به ثبت اختراع کود کندرهش با نام تجاری «زردشت» شده است.

ایزدمنش در توضیح این محصول گفت: کودهای کندرهش و کنترل‌رهش «زردشت» به صورت تدریجی و پیوسته عناصر مغذی مورد نیاز گیاه را در خاک آزاد می‌کند. این امر منجر به مصرف کود کمتر، کاهش هزینه، عملکرد بهینه و به حداقل رسیدن تجمع نیترات در گیاه می‌شود. با توجه به عدم آبشویی، این کودها کمک شایانی به جلوگیری از آلودگی محیط زیست می‌کنند. شرکت دانش بنیان شیمیایی فارس، علاوه بر کودهای کندرهش، به دانش فنی کودهای محلول در آب نیز دست یافته و قادر به تولید انواع مختلف این کود می باشد.

وی پاسخ چگونگی استقبال بازدیدکنندگان از این دوره از نمایشگاه کشاورزی شیراز گفت: به نظر بنده استقبال و بازدید از این دوره از نمایشگاه بسیار عالی بوده و استقابل از غرفه شرکت ما هم بسیار عالی و راضی کننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *