افزایش ۴۰۰ درصدی برنامه کشت قراردادی خوزستان

پایگاه خبری DA1news: همزمان با سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان خوزستان، برنامه‌های توسعه کشاورزی و دامپروری در این استان درحال پیگیری‌ است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، سفر دو روزه رییس‌جمهور به خوزستان که از امروز آغاز شده، هفتمین سفر رییس دولت سیزدهم به این استان استراتژیک است که اهمیت این استان را در برنامه‌های دولت مورد تاکید قرار می‌دهد.

رییس‌جمهور و هیات دولت درحالی امروز وارد خوزستان شده‌اند که این هفتمین سفر رییس‌جمهور به این استان و دومین سفر هیات دولت است و کثرت این سفر هم به دلیل اهمیت این استان برای رییس‌جمهور است. وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. آن‌طور که سخنگوی دولت، پیش از این سفر اعلام کرده بود، قرار است طرح‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، نفت، گاز و بهداشت و درمان به بهره‌برداری برسد.

توسعه‌ برنامه‌های کشاورزی و حرکت به سمت مدرن‌تر شدن کشاورزی در خوزستان از نکات مورد تاکید دولت سیزدهم است.

براین اساس، گزارش‌ها از افزایش ۴۰۰ درصدی در برنامه کشت قراردادی استان از ۶۸۷۷۱ هکتار به ۳۴۴ هزار هکتار خبر می‌دهد.

همچنین افزایش حدود ۴۸ درصدی در طرح جهش تولید دیمزارهای استان از ۵۴ هزار و ۶۲۰ هکتار به بیش از ۱۰۵ هزار هکتار و افزایش ۷ درصدی در تولید محصولات باغی استان از ۴۱۹ هزار تن به ۴۵۰ هزار تن از آمارهای قابل توجه کشاورزی خوزستان است.

علاوه بر این، افزایش ۱۶ درصدی در تامین کود شیمیایی استان از ۳۲۱ هزار و ۸۰۰ تن به ۶۷۶ هزار تن و افزایش ضریب مکانیزاسیون استان از ۱.۵۱ به ۱.۶۳ از نکاتی است که برای توسعه کشاورزی کارآمد در خوزستان مورد توجه قرار گرفته است.

براساس این گزارش، بهسازی کانالهای عمومی و لایروبی انهار به طول ۴۹۰ کیلومتر، لایروبی زهکش ها به حجم ۱۳۷۰هزار مترمکعب، اجرای ۶۲ کیلومتر خط انتقال آب و مرمت و بازسازی ۶ رشته قنات و همچنین اجرای سیستم های نوین آبیاری در ۱۹۴۰ هکتار و تجهیز و نوسازی اراضی سنتی در سطح ۱۰۷ هکتار از دیگر آمارهای قابل توجه کشاورزی استان خوزستان است.

درحوزه تولید محصولات دامی نیز افزایش ۲۲ درصدی در تولید تخم مرغ استان به ۱۳۸۰۰ تن، افزایش سه درصدی در تولید گوشت مرغ استان از ۱۰۹ هزار تن به آستانه ۱۱۳ هزار تن و افزایش یک درصدی در تولید گوشت قرمز استان به ۴۴۴۶۰ تن از نکات بارز حوزه دامپروری در استان خوزستان است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *