ظرفیت موسسات تحقیقاتی در دست ما نیست؛ من مطالبه گر کوتاهی در این بخش هستم

DA1NEWS : رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تمام ظرفیت موسسات تحقیقاتی در اختیار معاونان وزیر است و در صورت کوتاهی در این بخش، من مطالبه‌گر هستم؛ امروز چرخ دنده سازمان تحقیقات درگیر حوزه اجرا شده و اتفاقی که سال‌ها آرزوی آن را داشتیم محقق می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اجلاس سراسری روسای موسسات پژوهشی و تحقیقاتی سازمان تات که در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در کرج برگزار شد، اظهار کرد: ما در تولید علم مسوولیت نداریم اما مگر می‌شود یک کار پژوهشی کاربردی انجام داد ولی تولید علم در آن نبوده و هیچ فایده‌ای برای بخش کشاورزی نداشته باشد.

وی افزود: در تات در نیم قرن اخیر خیلی از جهت‌گیری‌ها در راستای اهداف بخش بوده ولی یکی از مهم‌ترین دلایل این فاصله، عدم درک صحیح مسوولان از ظرفیت تات بوده و نگاه حاکم بر این سازمان مانع از استفاده بهینه از ظرفیت این بخش شد اما در این یکسال اخیر منعطف‌ترین ظرفیت در تات ایجاد شده است.

معاون وزیر در سازمان تات اظهار داشت: ریل‌گذاری جدیدی در این سازمان انجام شده که ماه‌ها بر روی آن کار شده و ویژگی‌های این تفکر جدید برای همکاران به شکل مبسوط بیان و پیشنهاد شده که کشتی تات که در حرکت است نیاز به قایق‌های تندرو برای پاسخگویی به نیازهای فی‌البداهه وزارت جهاد مثل الگوی کشت دارد که ظرف ۲.۵ ماه اختیارات این بخش به ما واگذار و براساس اطلاعات موجود، به این پرسش ها پاسخ دادیم.

خیام‌نکویی با بیان این که برخی فهم درستی از ظرفیت تات ندارند، گفت: سازمان تات لشکری متشکل از ۲۱ موسسه و مرکز ملی و ۳۵ مرکز استانی است که در بعضی از این استان‌ها ظرفیت‌های کم‌نظیری معادل یک موسسه داریم.

وی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت موسسات تحقیقاتی در اختیار معاونان وزیر است و در صورت کوتاهی در این بخش، من مطالبه‌گر هستم؛ امروز چرخ دنده سازمان تحقیقات درگیر حوزه اجرا شده و اتفاقی که سال‌ها آرزوی آن را داشتیم محقق می‌شود.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بازوی اصلی جهاد کشاورزی در استان‌ها را مراکز تحقیقات عنوان کرد و افزود: کل ظرفیت تات یک ظرفیت واحد است که اگر در استانی مشکلی به وجود می‌آید تمام موسسات وظیفه دارند راهکار رفع مشکل را براساس امکانات ارائه دهند.

وی با بیان این که اتفاقات خوبی در مجموعه وزارت در حال رقم خوردن است، اظهار داشت: چرخ دنده‌های آموزش و پژوهش و موسسات درگیر حوزه اجرا شده اما هنوز از ظرفیت‌های موجود کامل استفاده نکرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *