کمال شهبازی عنوان کرد: ضرورت ایجاد مزارع نوآوری پنبه در استان اردبیل 

پایگاه خبری DA1news: کمال شهبازی در دیدار با قربان قربانی نصرآباد رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از استان اردبیل، ایجاد مزارع نوآوری پنبه در این استان را ضروری برشمرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، قربان قربانی نصرآباد رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور و هیئت همراه از پروژه‌های تحقیقاتی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بازدید و در جلسه مشترک با رئیس مرکز شرکت کرد.

کمال شهبازی با بیان اینکه مغان یکی از قطب‌های مهم کشت و تولید پنبه در کشور است، بیان داشت: در پنج سال اخیر اراضی زیر کشت پنبه در استان اردبیل حدود ۱۰ برابر افزایش یافته به طوری که سالانه حدود ۶۰ هزار تن وش پنبه در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی گفت: هم‌افزایی و همگرایی تحقیقات، اجرا و ترویج و اشتراک دانش بومی بهره‌برداران در ارتقای بهره‌وری و تقویت ارتباط مؤثر با تولیدکنندگان بخش کشاورزی نوید بخش ترویج کشاورزی دانش‌بنیان در استان اردبیل خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: یکی از مسائل مهم پنبه در استان اردبیل عدم ترویج و توسعه ارقام تجاری جدید پنبه به دلیل شناخت ناکافی کشاورزان از این ارقام است. در این جلسه مقرر گردید برای معرفی و شناسایی پتانسیل عملکرد آن‌ها با مشارکت موسسه، مرکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مزارع نوآوری در استان اردبیل ایجاد گردد.