حمایت از ایجاد و راه اندازی مزارع نوآوری بخش کشاورزی در راستای ارتقای بهره وری

پایگاه خبری Da1news: دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت : نام گذاری سال جدید که توسط مقام معظم رهبری مزین به سال مهارتورم و رشد تولید شد یکی از مهمترین مخاطبانش بخش کشاورزی است، رشد تولید در بخش کشاورزی علاوه بر رونق تولید می تواند در مهار تورم موثر باشد.

به گزارش اخبار وزانه کشاورزی به نقل از کشاورز پلاس، وی گفت: یکی از اتفاقاتی که می تواند به رشد تولید منجر شود بحث آموزش، ترویج و انتقال دانشی است که ما در بخش کشاورزی داریم.

دکتر خیام نکویی در ادامه خاطر نشان کرد : حمایت از ایجاد و راه اندازی مزارع نوآور در بخش کشاورزی یکی از راهبردهای اصلی سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی برای رشد و ارتقای تولید برای رسیدن به افزایش بهره وری است که این امر منجر به کاهش هزینه های تولید و مهار تورم خواهد شد.

وی نقش خبرگان و نخبگانی که تلاش کرده اند تمام دانش هایی که قابلیت اجرایی برای رشد تولید داشته باشد را بکارگیری کنندگفت: وظیفه انتقال دانش، آموزش و ترویج به بخش خصوصی به عهده همین نخبگان و خبرگان بخش است و مهمترین ماموریت این حوزه، انتقال دانش آموزش و ترویج به پهنه های تولیدی چه از تجربیات خودشان و چه ازآن چیزی که ما دریافت کرده اند، تحول جدیدی در بخش کشاورزی ایجاد خواهد گردید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *