آغاز برداشت پیاز خارج فصل از ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پیاز زمستانه از سطح سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های راسک، سرباز، کنارک، نیکشهر، دشتیاری و چابهار در جنوب استان آغاز شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، سید محمدرضا سیدحسینی اظهار داشت: کشت پیاز خارج فصل در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی از مرداد تا مهر ماه انجام می‌شود و برداشت آن نیز از اواخر دی آغاز و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت پیاز در سیستان و بلوچستان افزون بر ۱۲۰ هزار تن از این محصول خارج فصل پیاز، تولید و روانه بازار مصرف شود.

سیدحسینی اظهار داشت: ارقام محلی پیشین، مینروا، پریماورا و تگزاس ارلی گرانو عمده ارقام پیاز کشت شده در استان است. بیشترین پیاز کشت شده رقم محلی پیشین است که خاصیت ماندگاری و ارزش صادراتی نیز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیاز تولیدی سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقلیمی فصل زمستان که امکان تولید آن در بیشتر استان ها فراهم نیست نقش بسزایی در پر کردن خلاء عرضه این محصول و تنظیم بازار کشور دارد.

وی گفت: پیاز تولیدی استان علاوه بر بازارهای داخل کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و افغانستان صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *