همکاری‌های علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه «نیازف» ترکمنستان توسعه می یابد

پایگاه خبری DA1news: با هدف تحقق تفاهم‌نامه بین‌المللی در راستای توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی؛ رئیس دانشگاه کشاورزی نیازف ترکمنستان از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دکتر غفوراف، رئیس دانشگاه کشاورزی نیازف ترکمنستان و هیأت همراه در راستای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده بین دو دانشگاه که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری ایران و قربانعلی بردی محمداف، رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان با هدف ارتقاء دیپلماسی علمی و همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی صورت گرفته بود با حضور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نشست با رییس دانشگاه کشاورزی نیازف ترکمنستان با اشاره به قدمت ۶۷ ساله دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه به عنوان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص برای بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور و انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در این حوزه می‌پردازد.

دکتر شتایی با بیان جایگاه مناسب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سطح ملی و بین‌المللی گفت: این دانشگاه جایگاه نخست را در بین دانشگاه‌های تخصصی کشاورزی ومنابع طبیعی کشور داشته و در رتبه‌بندی تایمز نیز موفق به قرار گرفتن در رتبه ۱۰۰۰-۸۰۰ در بین دانشگاه‌های کشور شده است.

وی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را تابع سیاست‌های بین‌المللی کشور دانست و افزود: در دولت سیزدهم با همت ریاست محترم جمهور، همکاری‌ها با کشورهای همسایه شدت گرفته و در این راستا ارتباطات با کشور ترکمنستان روند پرشتابی گرفته است.

دکتر شتایی بر انجام همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با محوریت دو دانشگاه تأکید کرد.

سپس دکتر غفوراف، رئیس دانشگاه کشاورزی نیازف ترکمنستان روابط کشور ایران و ترکمنستان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی را در حال توسعه بیان کرد و گفت: آمادگی داریم تا در راستای اجرای کامل تفاهم‌نامه در زمینه همکاری‌های علمی در حوزه‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو و استاد و انتشار مقالات و انجام آزمایشات مشترک اقدام کنیم.

گفتنی است: سفر رئیس دانشگاه کشاورزی نیازف ترکمنستان و هیأت همراه سه روز به طول خواهد انجامید و ضمن بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور با اعضای شورای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و نشست استانی با موضوع بررسی زمینه‌های وقوع ریزگرد در استان گلستان نشست مشترکی خواهد داشت.