همایش مقاومت آفات به حشره‌کش‌ها وراهکارهای مدیریت آن برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: همایش رویداد ترویجی روز انتقال یافته ها با موضوع مقاومت آفات به حشره‌کش‌ها و راهکارهای مدیریت آن در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی آموزش و ترویج کشاورزی؛ هادی مصلی‌نژاد رئیس گروه تخصصی علوم زراعی دراین رویداد ترویجی که با حضور بهره‌برداران بخش کشاورزی و کارشناسان اجرائی، مسئولین کلینیک های گیاه پزشکی و داروخانه های گیاه پزشکی انجام شد؛ بیان کرد:مقاوم شدن آفات به حشره کش ها و کنه کش ها یکی از چالش های مهم و جدی در کنترل شیمیائی آفات می باشد که طی آن کارائی و اثربخشی این روش کاهش می یابد.

هادی مصلی نژاد ضمن معرفی این پدیده به فراگیران،اظهار داشت: افزایش مصرف آفت کش ها از پیامدهای جدی این پدیده می باشد که بایستی مدیریت شود و از روش های به تاخیر انداختن پدیده مقاومت درآفات به آفتکش های شیمیائی، تناوب در استفاده از حشره کش هائی است که تاثیر متفاوتی دارند.

گفتنی است این همایش با همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ،مدیریت حفظ نباتات مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد.