نقش موسسه تحقیقات خاك و آب در اجرای الگوی كشت

پایگاه خبری DA1news: دکتر میرناصر نویدی رئیس بخش تحقیقات شناسایی خاک و ارزیابی اراضی به نقش موثر موسسه تحقیقات خاک و آب در اجرای الگوی کشت اشاره کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، دکتر نویدی گفت:اجرای الگوی کشت از جانب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات خاک و آب با هدف استفاده بهینه و پایدار از منابع اراضی و با نگاه توامان به افزایش و پایداری درآمد کشاورزان وظیفه فراهم آوری اطلاعات اصلی و پایه برای انجام برنامه الگوی کشت را بر عهده دارد.

نویدی افزود: یکی از این منابع اطلاعاتی، مطالعات تناسب اراضی و داده‌های حاصل از آن است که با استفاده از اطلاعات و داده‌های مربوط به خاک، اقلیم، گیاه و دیگر جنبه‌های خصوصیات اراضی در محدوده مشخصی از سرزمین، قابلیت‌ها و محدودیت‌های کشت را مشخص می کند.

رئیس بخش تحقیقات شناسایی خاک گفت: در حال حاضر مطالعات تناسب اراضی برای ۶۶ محصول زراعی و باغی در پهنه شش و نیم میلیون هکتار از اراضی کشاورزی که تحت کشت آبی است، انجام شد و در مرحله بعدی برای اراضی دیم نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *