مهندس احمدی عنوان کرد: داشتن طرح و ایده های جدید، مهم ترین ویژگی کشاورزی دانش محور

پایگاه خبری Da1news: رییس نظام مهندسی کشاورزی در نشست با کارگروه اتاق فکر استانداری فارس گفت: سال «رشد تولید و مهار تورم» فرصتی مطلوب برای رفتن به سمت بهره‌وری و افزایش تولید براساس علم و دانش بنیان سازی کشاورزی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از  روابط عمومی سنم فارس، محمدجواد احمدی اظهار داشت: در سال های اخیر توسعه دانش بنیان سازی کشاورزی موجب شکوفایی اقتصادی، اشاعه تکنولوژی، اشتغال زایی، هم افزایی علم و ثروت و توسعه اقتصاد دانش محور شده است.

وی افزود: با حرکت به سمت مدیریت دانش، ایجاد ظرفیت های جدید، توانمند کردن عملکردها و تقویت نوآوری می توان به پیشرفت و توسعه رسید که این امر مهم از طریق ایجاد دفاتر تخصصی در دهستان ها اتفاق خواهد افتاد.

احمدی ادامه داد: اولین و مهم ترین ویژگی های کشاورزی دانش محور، داشتن طرح و ایده های جدید بر پایه دانش و فناوری است که این رویداد از طریق فعال سازی اتاق فناوری های نوین سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس انجام خواهد شد‌.

رییس نظام مهندسی کشاورزی فارس با بیان اینکه عمده کشاورزان استان از نوع سنتی و معیشتی بوده و قدرت ریسک پذیری برای پذیرش فناوری های جدید و موضوعات دانش بنیان با توجه به هزینه های اولیه بالای آن ها را ندارند و با توجه به نیاز روزافزون به غذا و محدودیت‌هایی مانند خشکسالی‌های پیاپی که در تأمین مواد اولیه غذا وجود دارد گفت: لازم است از طریق اجرای طرح سهم بری دانش از تولید (سدات) با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش روز، در راستای تقویت امنیت غذایی، افزایش و بهبود راندمان تولید اقدامات مهمی صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *