منابع طبیعی کشور نیازمند استفاده از فناوری‌ها، ایده‌ها و دانش روز است

پایگاه خبری Da1news: رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: مدیریت و حفاظت از عرصه منابع طبیعی کشور نیازمند استفاده از فناوری‌ها، ایده‌ها و دانش روز است و این سازمان از پیشنهادها و ایده‌های منطبق با اسناد بالادستی استقبال می‌کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی از وزارت جهاد کشاورزی ، حمیدرضا سلیمانی در حاشیه بازدید از نهالستان بیابانی حسن آباد شهرستان دامغان به خبرنگاران افزود: تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تأسیس مرکز پایش در این سازمان گفت: این مرکز با هدف مدیریت و توسعه و حفاظت شکل گرفت و مجهز به تجهیزات و ابزار مختلف در زمینه حفاظت است.

وی در مورد نقش فناوری‌های نوین در حفاظت و احیای منابع طبیعی گفت: مباحث مرتبط با نوآوری و فناوری همواره با ساختار منابع طبیعی کشور عجین بوده و بحثی نیست که فقط امروز مطرح شده باشد.

سلیمانی اظهارکرد: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان منابع طبیعی، تمرکز بر فعالیت‌های حفاظتی است که البته این فعالیت‌ها معطوف به جنگل‌ها نمی‌شود و مراتع، بیابان‌ها و حتی بیشه زارها را نیز در برمی گیرد.

وی افزود: شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی وضعیت را به گونه‌ای کرده که چالش‌های جدیدی را پیش روی مدیریت، حفاظت و احیای عرصه منابع طبیعی قرار داده است و سازمان منابع طبیعی را به استفاده بیشتر از نوآوری و فناوری‌های روزسوق داده است.

رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادعا کرد که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در زمینه استفاده از نوآوری و فناوری نسبت به بسیاری از بخش‌های اداری کشور پیشتاز است.

با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای بین سازمان منابع طبیعی و معاونت فناوری رییس جمهوری، افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار شد که یک مرکز نوآوری و فناوری شکل بگیرد تا به طور خاص در این زمینه فعالیت کند.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از افراد حقیقی، انجمن‌ها و سازمان‌های داوطلب و شوراهای روستایی در امر حفاظت از منابع طبیعی به سازمان مربوطه کمک می‌کنند، گفت: حفاظت از ۱۳۰ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با بضاعت و امکانات محدود و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور کار آسانی نیست و نیازمند همکاری‌های بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *