تاکید رییس سازمان منابع طبیعی بر همگرایی بخش تحقیقات و اجرا در کاشت درخت

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر تعامل و همگرایی بین موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع و منابع طبیعی در کاشت یک میلیارد درخت خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته علمی و حضور اساتید دانشگاه و بخش تحقیقات برای اجرایی کردن کاشت یک میلیارد درخت در کشور می تواند پشتوانه علمی محکمی برای انجام این کار مهم باشد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت صبح روز یکشنبه در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که بصورت ویدئو کنفرانس با مدیران کل منابع طبیعی سراسر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز 22 بهمن گفت: خوشبختانه شاهد حماسه آفرینی بزرگ و بسیار باشکوه مردم در این روز بودیم و این حرکت عظیم تضمین‌کننده امنیت ملی کشوراست.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی خاطر نشان کرد: منابع طبیعی در روز 22 بهمن با برپایی غرفه در مسیر خیابان آزادی 5هزار نهال را در میان مردم توزیع کرده است.
نوبخت اعلام کرد: با دستور ریاست جمهوری و حمایت وزیر جهاد کشاورزی طی یک برنامه چهارساله یک میلیارد اصله نهال تولید و با مشارکت مردم کاشته می شود و با توجه به اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری متولی امنیت زیستی کشور است، امور مربوط به کاشت نهال بر عهده این سازمان است.
نوبخت همچنین افزود: رسانه ملی و آموزش و پرورش به عنوان دستگاههای فرهنگ ساز نقش بسیار مهم و پررنگی در نهضت درختکاری خواهند داشت و ما امروز نیازمندیم تا کلیه اقدامات صورت گرفته را مستند سازی و جهت اطلاع رسانی به افکار عمومی اطلاع رسانی نماییم.
این مسئول منابع طبیعی کشور مچنین اضافه کرد: آموزش و پرورش در تمامی خانواده ها نقش تعیین کننده دارد و شبکه شاد به 2.5 میلیون نفر بطور میانگین خدمات ارائه می کند.
نوبخت در باره نقش و اهمیت صدا و سیما در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیز گفت: اگر اقدامات فراوانی انجام دهیم اما آن را به گوش مردم و مسئولین نرسانیم انگار کاری انجام نشده است. بنا براین هم آموزش و پرورش و هم صدا وسیما پیشران فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از اقدامات منابع طبیعی در کشور هستند.
در ادامه ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی به عنوان مهمان مجازی در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و منابع طبیعی در استان وجود دارد و حفظ و نگهداری منابع طبیعی وظیفه تک تک افراد جامعه است.
***
اکبری منابع طبیعی را سرمایه ملی کشور برشمرد و افزود: برای آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف منابع طبیعی دانش آموزان می توانند در قالب اردوی همیار طبیعت در عرصه های منابع طبیعی حضور یافته و با گونه های گیاهی و درختی از نزدیک آشنا شوند.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی 200 هزار دانش آموز در سراسر استان تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند.
در ادامه محمد شاهرخی مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی دیگر مهمان وبیناری این ستاد در سخنانی گفت: کاشت یک میلیارد درخت در کشور اقدامی بزرگ و ستودنی است و برای اطلاع رسانی، منابع طبیعی نیازمند یک تیم کامل خبرنگاری است.
شاهرخی ارتباط با نخبگان، هنرمندان و افراد تاثیر گذار در جامعه را بسیار موثر دانست و افزود: برای این کار باید در قالب جشنواره، تولید سریال، فیلم و انیمیشن، نماد سازی و شخصیت سازی انجام شود.
بر اساس این گزارش، در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به ریاست دکتر نوبخت در صبح امروز برگزار شد مدیران کل منابع طبیعی استان ها گزارشی از روند کار و مراحل تجهیز و تولید نهال در نهالستان ها وهمچنین میزان مشارکت پذیری بخش های خصوصی گزارش ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *