قاسمی در دیدار با جلیلی مقدم: آمادگی ارائه تمامی ظرفیت های موسسه به منظور توانمندسازی کشاورزان را داریم

پایگاه خبری DA1news: نشست مشترک محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات با مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به‌گزارش‌ اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش وترویج‌کشاورزی؛ محمدمهدی قاسمی‌ در این نشست گفت: توانمندسازی نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی از یک طرف و آموزش و ترویج کشاورزان وبهره برداران از طرف دیگر بر عهده موسسه آموزش و ترویج کشاورزی است وبا توجه به شرایط اکوسیستم، اقلیم و شرایط جغرافیایی کشور، باید رصد مناسبی از آفات رایج وجود داشته باشدو حفاظت و حراست از تولیدات و محصولات بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال سوسک سرخرطومی یا مگس مدیترانه ای که در حال حاضر رایج است، ممکن است کل کسب و کار یک کشاورز را تحت تاثیر قرار داده و از بین ببرد.

معاون سازمان تات تاکید کرد: ما در معاونت آموزش و ترویج آمادگی همکاری با سازمان حفظ نباتات راداریم و تمام ظرفیت های موسسه آموزش و ترویج به منظور آگاهی بخشی و توانمندسازی کشاورزان در خدمت شما خواهد بود.

در ادامه این نشست مریم جلیلی مقدم بیان کرد: نمایشگاه موسسه بسیار ارزشمند است و نشان می دهد همانگونه که دانش فنی و تکنولوژی پیشرفت کرده، روش های آموزش و انتقال مطلب هم پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد:دوره‌های آموزشی خوبی برای همکاران برنامه ریزی و اجرا شده است و همچنین نیازسنجی آموزشی برای همه اقشار بخش کشاورزی بسیار مهم است و این آموزش ها باید ادامه پیدا کند.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه نبود آموزش یعنی توقف همه چیز مثل باغبانی، زراعت تاکید کرد: ما می توانیم همه این کاستی ها را پیش ببریم، سازمان حفظ نباتات اورژانس بخش کشاورزی است، بنابراین با توجه به شرایط،برنامه های ما باید انعطاف داشته باشد.

وی با اذعان بر اینکه آموزش و ترویج در مباحثی مانند بیماری، آفات و علف های هرز که محصولات کشاورزی را درگیر آن کرده است، باید به ما کمک کند؛ گفت: هر ساله یک روز جهانی به عنوان قرنطینه گیاهی اعلام می شودکه هدف آن فرهنگ سازی است که در این زمینه نیز، نیاز به همکاری شما خواهد بود.

گفتنی است محمدمهدی قاسمی،معاونین،مدیران کل موسسه،مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور،حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، مرادی سرپرست معاونت کنترل آفات و سایر مدیران ارشد در این نشست حضور داشتند.