فرهنگ سازی مقابله با آفات قرنطینه ای در خرمشهر

پایگاه خبری DA1news: کارگاه آموزشی و آموزش های چهره به چهره جهت آشنایی کانون جوانان روستایی شهرستان خرمشهر با مراحل زندگی و با علائم خسارت آفت مهم قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری کارگاه آفات قرنطینه ای در راستای اجرایی شدن اصول پدافند غیرعامل در حوزه ی باغداری شهرستان ویژه کانون جوانان روستایی این شهرستان خبر داد.

یاسر شریفی تصریح کرد: کارگاه آموزشی و آموزش های چهره به چهره جهت فرهنگ سازی و آشنایی کانون جوانان روستایی این شهرستان با مراحل زندگی و با علائم خسارت آفت مهم قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های آموزشی با هدف آموزش همگانی و پایه ای عوامل خسارت زای مهم باغی به ویژه آفات قرنطینه ای شهرستان برگزار می شود، اظهار کرد: این دوره های آموزشی با هدف آموزش موضوعات مهم در راستای شناخت آفت سرخرطومی حنایی خرما انجام می شود و اعضای کانون می توانند به صورت همیار کشاورز موارد و علائم مشکوک را در منازل و هر نقطه ی دیگری از شهر و روستای خود به کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند تا شناسایی آفت در مدت زمان کوتاه تری انجام شده و از گسترش جمعیت جلوگیری شود.