روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار توسط سازمان ملل تصویب شد

پایگاه خبری Da1news: مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه روز بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار را با اجماع و حمایت تمامی اعضا تصویب کرد.

به گزارش اخبار  کشاورزی Da1news، براساس این قطعنامه روز ١٢ جولای مصادف با ٢١ تیر ماه هر سال، به عنوان روز بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار نامگذاری شده است و هرساله در این روز رویدادهای مختلفی در سراسر جهان برگزار خوهد شد.

این قطعنامه از تمامی کشورها عضو سازمان ملل متحد، سازمان ملل متحد و آژانس های تخصصی آن، دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای، سمن ها (سازمان های غیردولتی مردم نهاد) ، بخش خصوصی و دانشگاهیان و سایر ذینفعان می خواهد تا متناسب با اولویت های ملی کشورها از طریق آموزش و اقدامات لازم در جهت آگاهی سازی عمومی و ارتقای سلامت، رفاه و افزایش کاربری و مدیریت پایدار زمین ، امنیت غذایی و تاب آوری در برابر تغییر اقلیم فعالیت کنند.

براساس این قطعنامه، ائتلاف جهانی مقابله با توفان های گرد و غبار با همکاری آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد در جهت اهداف قطعنامه اقدام و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز موضوع را برای اقدام های لازم به کشورها، نظام سازمان ملل متحد و دیگر آژانس های تخصصی منعکس می کنند.

جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با گرد و غبار نقش بسیار ارزنده ای در سطح منطقه ای و جهانی ایفا می کند. در این راستا همچنین قرار است کنفرانس بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار با همکاری سازمان ملل متحد در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه امسال با حضور کشورها و سازمان های مختلف در ایران برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *