تضعیف اتاق بازرگانی مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان و اعضا به وجود آورده است

پایگاه خبری DA1news: یک فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی به دلیل انتخاب رییس اتاق ایران رخ داده است، اظهار داشت: این مسئله که طی ماه های گذشته بر روند اتاق تاثیر گذاشته است موجب شده تا مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان و اعضا به وجود بیاید.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی «علیرضا نوری» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به شرایط حاکم بر اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: پس از انتخابات این اتاق تقابلی میان دولت و بخش خصوصی به وجود آمده که مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است که نباید به این مرحله می رسید.

وی با تاکید بر اینکه این شرایط در نهایت بخش خصوصی را دچار مشکلات فراوان کرده است، تصریح کرد: شرکت کنندگان در انتخابات و بسیاری از مشارکت کنندگان در آن به دلیل صدور کارت های بازرگانی بیشمار به نادرستی در جایگاه فعلی قرار گرفته اند.

نوری خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند تجارت، کسب و کار و تولیدی مناسب ندارند اما عضوی از اتاق محسوب می شوند و این سوء استفاده ای است که انجام می شود و مقرر شده تا این مشکلات رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی به دلیل انتخاب رییس اتاق ایران رخ داده است، اظهار داشت: این مسئله که طی ماه های گذشته بر روند اتاق تاثیر گذاشته است موجب شده تا مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان و اعضا به وجود بیاید.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: اتاق ایران به بسیاری از جلسات دولتی دعوت نمی شوند و در نشست های اقتصادی حضور ندارد و به همین دلیل اتاق بازرگانی جایگاه خود را از دست داده و تضعیف شده است.

وی با اشاره به برگزاری مجدد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران گفت: با استعفای رییس، اتاق بازرگانی می توانست به روال عادی خود بازگردد اما با طولانی شدن این شرایط، امیدواریم انتخابات در بهمن ماه برگزار شود زیرا هر چه سریعتر باید از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

نوری تصریح کرد: طولانی شدن این شرایط آسیب بیشتری را به دنبال دارد و به نتیجه رسیدن می تواند راهکاری برای مشکلات بخش خصوصی به ویژه تجار باشد.