آقامیری: آمار واقعی کاشت در طرح «کاشت یک میلیارد درخت» رصد شود

پایگاه خبری Da1news: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی رصد و پایش در اجرای طرح «کاشت یک میلیارد درخت» برای مشخص شدن واقعی بودن آمارها را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در قرارگاه کاشت یک میلیارد اصله نهال، اظهار امیدواری کرد: این طرح با همراهی سایر بخش‌های کشور به یکی از طرح‌های اساسی و ماندگار تبدیل شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت و سپس بررسی و ارزیابی آن تاکید کرد و افزود: ارزیابی و آسیب‌شناسی ۳ ماهه در اجرای این طرح می‌تواند در برنامه ۳ ماه بعد موثر باشد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان این که باید در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال، تقسیم کاری بین حوزه‌های مختلف اعم از سازمان‌های مختلف وزارت جهادکشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر این طرح اقتصادی باشد بخش خصوصی نیز در اجرای آن بویژه در توسعه زراعت چوب همکاری خواهد داشت.

آقامیری بر لزوم استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال می‌توانند با انعقاد قرارداد با این طرح همکاری کنند.

وی رصد و پایش در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت برای مشخص شدن واقعی بودن آمارها را ضروری دانست و تصریح کرد: در این طرح قیمت عرضه نهال نیز باید مشخص شده و اگر لازم است در برخی مناطق آن را رایگان توریع کنیم.

به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، براساس اجرای طرح کاشت درخت در جهان، کشورهایی که آلودگی کربنی ایجاد می‌کنند باید کاشت درخت را انجام دهند، همچنین صنایعی که در این موضوع دخیل هستند باید عوارضی را پرداخت کنند که بخشی از آن برای کاشت درخت نیز استفاده می‌شود.

وی بر ایجاد جهاد تبیین برای رفع هرگونه ابهام در اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *