تحقق  ۹۰ درصدی کشت محصولات زراعی پاییزه/ بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیر کشت کلزا

پایگاه خبری DA1news:  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق کشت بیش از ۹۰ درصدی محصولات زراعی پاییزه این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حسن جلیلوند با اشاره به تحقق کشت بیش از ۹۰ درصد محصولات زراعی پاییزه استان قزوین، اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی بایستی ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی این استان کشت شود. بر همین اساس در سال زراعی جاری تاکنون در ۴۶ هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم آبی و ۱۰۵ هزار و ۹۸۵ هکتار گندم دیم کشت شده که از سطح مطلوبی برخوردار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در مزارع گندم آبی استان ۳۴ هزار و ۹۰۵ هکتار با دستگاه خطی کار و ۱۰۵ هکتار با دستگاه کمباین و ۴۸۰هکتار نیز بر به صورت کشت روی پشته انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کشت گندم دیم نیز ۹۷ هزار و ۲۴۵ هکتار با دستگاه عمیق کار، یک هزار و ۳۲۰ هکتار با کشت مستقیم و ۵۷ هزار هکتار هم از طریق خاک‌ورزی حفاظتی کشت شده است. همچنین در سال زراعی جاری ۲۸ هزار و ۹۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت جو آبی و پنج هزار و ۶۳۶ هکتار هم به کشت جو دیم رفته است.

جلیلوند تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و هشت هزار هکتار هم به زیر کشت جو دیم برود. سطح سبز جو آبی در حال حاضر ۲۴ هزار و ۳۱۵ هکتار و سطح سبز جو دیم ۵۱۰ هکتار است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان گفت: در سال زراعی جاری سه هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.