نوبخت: حفاظت از جنگل تعطیل پذیر نیست

به گزارش DA1news: رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در مدیریت منابع طبیعی تابع نظرات کارشناسی و خرد جمعی هستیم و تصمیمات گرفته شده بر پایه خرد جمعی و اصل مشورت و رأی مدیران ارزشمند و قابل احترام است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی – عباسعلی نوبخت عصر روز دوشنبه درسومین جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی که با حضور مدیران منابع طبیعی چهارگانه شمال و معاون امور جنگل و مدیران این حوزه برگزار شد، افزود: جنگل، نگین منابع طبیعی کشور است و برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند نیازمند توانمندسازی جوامع محلی هستیم زیرا اگر نقش مردم و انگیزه کسانی  که در حاشیه جنگل زندگی می کنند به خوبی مورد توجه قرار گیرد قطعاً عاملی برای جلوگیری از تخریب جنگل ها خواهد شد.

نوبخت همچنین گفت: حفاظت از جنگل تعطیل پذیر نیست و اقدامات اجتناب ناپذیر حفاظتی در جنگل ها در حال اجراست.

وی یادی از مرحوم دکتر مهاجر کرد و گفت: او در تدوین برنامه‌های راهبردی جنگل خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و مسیری را که مهاجر ترسیم کرده است نقشه راه ما در مدیریت جنگل خواهد بود.

نوبخت در ادامه به شاخص ها و معیارهای تأثیرگذار در توسعه پایدار منابع طبیعی اشاره داشت و یادآور شد:  موضوعاتی همچون مدیریت و عواملی مانند اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شاخص‌های تأثیرگذار هستند و طرح جایگزین باید با در نظر گرفتن این ملاحظات مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت: سازمان در مدیریت منابع طبیعی کمبود نظرات کارشناسی ندارد و از شاخصه های علمی و کارشناسی بالایی برخوردار است.

نوبخت اضافه کرد: مدیریت پایدار در منابع طبیعی باید بر مبنای مشارکت مردم باشد و سه اصل اکولوژیکی، حفاظت و حمایت و مسایل اقتصادی و اجتماعی همواره مورد توجه است.

وی نظارت بر اجرای طرح های منابع طبیعی را امری لازم و ضروری برشمرد و بر حفظ جنگل ها و اجرای برنامه های فنی و حفاظتی تاکید کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل جلسه و نشست با مجمع نمایندگان شمال در مجلس خبرداد و یادآور شد: مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی را در کمیسیون کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی ارائه خواهیم کرد. 

مسئول اول منابع طبیعی کشور سرانجام درباره نشانه گذاری درختان جنگلی یادآور شد: هیچ درخت ایستاده ای نشانه گذاری نخواهد شد و تنها درختان شکسته و افتاده و خطرساز نشانه گذاری می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *