برگزاری جلسه کمیته علمی کاشت یک میلیارد درخت در استان گلستان

پایگاه خبری Da1news: چهارمین جلسه کمیته علمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در سالن طبیعت دانشکده مرتع و آبخیزداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و با حضور اعضای کمیته و مدعوین از جمله ریاست دانشگاه دکتر شتایی برگزار گردید
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در این جلسه ابتدا مهندس پارسایی دبیر کمیته، ضمن تشکر از مساعدت در قبول میزبانی دانشگاه برای جلسه کمیته علمی، و همچنین حضور فعال همکاران اجرا، تحقیقات و دانشگاه در این جلسه، به موضوع این جلسه که ارائه دو عنوان بحث توسط اعضاء بود اشاره نمودند. سپس دکتر علی عرب عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص معایب و مزایا و همچنین خصوصیات گیاه پالونیا در راستای ایجاد پوشش گیاهی در استان مطالب خود را ارائه داد و به سئوالات و ابهامات اعضا در این زمینه پاسخ دادند.
دومین موضوع مورد بحث توسط دکتر مصطفی قلی پور با عنوان معرفی قابلیت های سامانه بومی بهگزینی مکانی گونه های درختی، درختچه ای و مرتعی ( EcoPlantSys) بود. نرم افزاری که با کاربرد تحت وب، توانایی شناسایی گونه های سازگار با هر منطقه در ابعاد جهانی ، ملی و استانی را دارد و می تواند کمک موثری در زمینه کاشت نهال به کارشناسان مرتبط داشته باشد.
در ادامه دکتر شتایی ریاست دانشگاه نیز رهنمودهایی در جهت بهره وری بهتر از جلسات به اعضاء داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *