افلاطونی عنوان کرد: خدمات پنجره واحد مدیریت زمین باید فراگیر باشد

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: خدمات پنجره واحد مدیریت زمین باید فراگیر باشد و همه استان‌ها تحت پوشش آن قرار گیرند.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در سومین نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در سال ۱۴۰۲ با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تاکنون ۱۵ استان در زمینه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده‌اند و باید همه استان‌ها به این سامانه متصل شوند.

وی افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین باید به صورت یکپارچه عمل کرده و تمامی سامانه‌های درون و برون سازمانی مرتبط با حوزه زمین بدان متصل شوند تا از حداکثر کارایی وعملکرد بهره‌مند شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: لازم است بین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و سامانه صدور مجوزها ارتباط و اتصال مناسب برقرار شود.

افلاطونی با بیان این که نباید اجازه دهیم هرگونه ساخت و ساز بی‌ضابطه در اراضی کشاورزی صورت گیرد، گفت: عدم تثبیت مالکیت و عدم اجرای کامل آمایش سرزمین باعث بروز زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

وی افزود: تعدد قوانین و دستگاه‌های متولی زمین و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

رییس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در حوزه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از زمین‌خواری باید قوانین بنیادی وجود داشته باشد تا هیچ قانون دیگری نتواند به آن تعرض کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی باید دغدغه همه مسوولان استانی بویژه استانداران به عنوان بالاترین مقام استانی باشد.

شایان ذکر است؛ سومین نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری با دستور جلسه بررسـی و تصویب منشور سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با توجه به وصول نظرات برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص برخورد با تخلفات ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی و پیگیری مصوبات جلسات قبلی کارگروه فراقوه‌ای در سال جاری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *