هشدار؛ احتمال حریق در جنگلها و مراتع استان گلستان تا پایان هفته

پایگاه خبری DA1news:  فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان گفت: با افزایش دما در روزهای آتی، خطر احتمال وقوع حریق در جنگلها و مراتع استان را افزایش می دهد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدرای استان گلستان عیسی گلبینی با اعلام این خبر افزود: با توجه به استمرار افزایش دما در روزهای آتی احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع افزایش می یابد لذا لازم است تمامی اقدامات پیشگیرانه به جد مورد لحاظ واقع شود.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای منابع طبیعی و امکانات مرتبط با اطفای حریق در آماده‌باش کامل می باشند و از اکنون تا پایان فصل گرما هوا و کاهش درجه حرارت، به‌صورت آماده‌باش خواهند بود.

گلبینی ابراز داشت: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن درختان خشک و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از هم استانیهای گرامی تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه حریق مراتب را از طریق سامانه 1504 و 139 به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام نموده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *