استاندار همدان اعلام کرد: کشت دوم و پُرآب بَر در همدان ممنوع

پایگاه خبری DA1newsاستاندار همدان بر ضرورت پرهیز از کشت دوم محصولات زراعی و پرآب بر به دلیل شرایط خاص خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی و همچنین ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: فرمانداران موظفند در این راستا و با همکاری دستگاه قضایی نظارت دقیق و مستمر کنند.

به گزارش پایگاه خبری DA1news، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در کارگروه امور زیربنایی استان همدان افزود: باید از کشت برخی محصولات پر آب بر همچون هندوانه که زمینه بروز تنش آبی در منطقه و کاهش سفره های آبی را به دنبال دارد به طور جد پرهیز شود.

استاندار همدان تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار جزو برنامه ها و اولویت های دولت و مدیریت اجرایی استان است و از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات و تنش آبی بهره خواهیم برد.

قاسمی فرزاد گفت: به نظر می رسد مخازن آب منطقه ای در برخی مناطق پاسخگوی نیاز مشترکان نیست و ایجاد مخازن جدید باید در دستور کار قرار این شرکت و متولیان امر قرار گیرد که می تواند نقش موثری در تامین آب پایدار به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرف ۲ سال آینده ۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی می شود گفت: فروکش کردن سطح آب‌های زیرزمینی و برداشت بی رویه در بخش کشاورزی چالش هایی را ایجاد کرده است و اگر به داد مساله آب نرسیم ممکن است دچار مشکلات جبران ناپذیر شویم.

وی ادامه داد: تنش و بحران آبی در بسیاری از نقاط کشور گریبان گیر شهرها و روستاها شده و پیگیری‌های خوبی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان به سررانجام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *