احتمال حمله ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی کشور وجود دارد

پایگاه خبری DA1news: مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: براساس پیش‌بینی فائو و شرایط جوی احتمال 70 درصدی حمله ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی کشور وجود دارد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، سعید معین  گفت: طبق آخرین گزارش فائو و پیش بینی هواشناسی دانشگاه کلمبیا، شرایط آب و هوایی مشابه سال 97 است به طوریکه در 2 تا 3 ماه گذشته در شرق آفریقا، شبه جزیره عربستان و قسمت غربی یمن بارندگی مناسبی داشتیم‌.

وی افزود، در یک ماه و نیم گذشته در مناطق مرکزی و شبه جزیره عربستان بارندگی سیل آسا داشتیم و پیش بینی ها بر آن است که بارندگی در شرق آفریقا مطلوب باشد.

معین ادامه داد: بنابر پیش بینی های هواشناسی در اوایل پاییز در مناطق مرکزی جنوب ایران در استان های هرمزگان، بخش های کوچکی از بوشهر، دشت جازموریان بارندگی ها نرمال و بالاتر از نرمال خواهد بود و از اواخر مهرتا دی ماه بارش های سیل آسا پیش بینی می شود.

همچنین شبه جزیره عربستان بارش ها در حد بالاتر از نرمال خواهد بود.مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه جمعیت ملخ صحرایی در اتیوپی و شرق آفریقا بصورت پوره و بالدار هستند، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی احتمال 70 درصدی حمله ملخ صحرایی به استان های جنوبی وجود دارد.

وی گفت: اگر احتمال 5 درصد حمله ملخ صحرایی به کشور وجود داشته باشد، باید در آن مناطق 100 درصد آمادگی باشد که حال با احتمال 70 درصدی حمله ملخ به استان های جنوبی همچون هرمزگان، جنوب کرمان و مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان باید تمامی نیروهای بسیج، سپاه و جهاد استان ها بسیج شوند تا امنیت غذایی به خطر نیفتد.