ضرورت تولید ذرت دانه‌ای در استان قزوین برای سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید ذرت دانه‌ای با توجه به اهمیت تغذیه دام و طیور و خودکفایی در تولید روغن برای سال زراعی ۱۴۰۲ بیش از پیش مورد اهتمام قرار می‌گیرد.

به گزارشاخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام با اعلام این خبر افزود: امروز بخش اعظمی از تولید ذرت استان به نوع علوفه‌ای اختصاص یافته و این درحالی است که ذرت دانه‌ای فواید بیشتری به همراه دارد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر برای کشت ۳۰۰ هکتار ذرت بذری (دانه‌ای) در سال آینده برنامه ریزی شده و این کشت باید در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در اواسط مهرماه برداشت شود.

راه انجام در تشریح کشت و تولید ذرت دانه‌ای بیان داشت: خودکفایی در تولید روغن و تامین خوراک دام و طیور از عمده فواید کشت ذرت دانه‌ای است.

این مسئول با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای به میزان کافی در استان کشت می‌شود، گفت: امروز ظرفیت استان قزوین در کشت ذرت علوفه‌ای ۲۰ هزار هکتار است و این درحالی است که این محصول در سطح ۴۰ هزار هکتار کشت می‌شود و باید بخش از این ظرفیت را به ذرت دانه‌ای اختصاص داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: برای تشویق کشاورزان در راستای کشت و تولید ذرت دانه‌ای باید شیوه کشت این محصول اقتصادی شود و محصولی با سطح بالا و با کیفیت مناسب مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *