جذب ۸۵درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین

پایگاه خبری Da1news; رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بخش کشاورزی، بیش از ۸۵درصد اعتبار تخصیصی سال جاری استان از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون کشاورزی، از ابتدای سال جاری تاکنون جذب شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، موسی بابایی کیا افزود: ۵۶۰ متقاضی با اعتباری معادل ۲۵۳۵ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بانک عامل معرفی شده که ۲۱۳ نفر با ۶۸۳ میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی اضافه کرد: اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین در مرحله اول ۴۰۰ میلیارد ریال بود که با توجه به جذب سریع و کامل اعتبار تخصیصی مرحله اول به استان، با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال دیگر به اعتبار ابلاغی افزوده شد و در مجموع ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: تمام تسهیلات یاد شده از محل خط ۱۰ مکانیزاسیون در تمام زیر بخش های مختلف کشاورزی جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۳ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی با استفاده از این تسهیلات خریداری و به ناوگان ماشین‌آلات استان اضافه شده است، گفت: از این تعداد۵۴ دستگاه تراکتور، ۱۴۶دستگاه ادوات کشاورزی ۱۳ دستگاه کمباین بوده است.

این مسؤول همچنین به خرید نقدی ۲۱۰ دستگاه انواع تراکتور زراعی و ۹ دستگاه کمباین برداشت غلات نیزاشاره کرد و گفت: تقویت مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر افزایش راندمان برداشت محصولات، به جلوگیری از هدررفت محصولات و حفظ و ماندگاری تولیدات زراعی و باغی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *