مهمترين نقش نظام مهندسي کشاورزي تبديل کشاورزي سنتي به مدرن است

پایگاه خبری DA1news: رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي گفت: مهمترين نقش نظام مهندسي کشاورزي تبديل کشاورزي سنتي به مدرن است .
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان، اکبر فتحي در ديدار با رضا انوري رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان که همزمان با هفته پدافند غيرعامل صورت پذيرفته بود با اشاره به بند 24 سياست‌هاي کلي برنامه هفتم ابلاغي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر تقويت زيرساخت‌ها و بهينه‌سازي ساز و کارهاي عمومي و دستگاهي براي مصون‌سازي و ارتقاء تاب‌آوري در قبال تهديدات، به ويژه تهديدات سايبري، زيستي، شيميايي و پرتويي با اولويت پدافند غيرعامل گفت: مهندسان نقش بسيار موثري در اجراي الزامات پدافند غيرعامل دارند .
وي با بيان اينکه بخش کشاورزي از جمله رکن‌هاي اساسي و مهم اقتصاد كشور است كه از نظر اشتغال، توليد، صادرات، حفاظت و بهره برداري اصولي از منابع طبيعي نقش بسزايي در كشور دارد افزود: حضور کارآمد فارغ التحصيلان بخش کشاورزي در بخش توليد مي تواند بسياري از مشکلات موجود در زمينه کميت و کيفيت محصولات کشاورزي را برطرف کند.
فتحي با بيان اهميت و پتانسيل سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي در بخش کشاورزي، بر لزوم ارتباط و گسترش زمينه‌هاي همکاري و تعامل بيشتر تاکيد نمود و افزود: سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي به عنوان بزرگ‌ترين تشکل تخصصي بخش کشاورزي با دارا بودن اعضايي با تخصص هاي مختلف، جايگاه بسيار مهمي در امر توليد و ساماندهي بخش کشاورزي و منابع طبيعي دارد در واقع مهمترين نقش اين سازمان تبديل کشاورزي سنتي به کشاورزي مدرن است بطوريکه ضمن افزايش توليد در واحد سطح کمترين خسارت به منابع آبي و خاکي کشور وارد گردد. اين امر تنها با استفاده از دانش روز دنيا و ايجاد بستر مناسب براي کسب‌وکار‌هاي نوين و توليد در محيط هاي کنترل شده دست ‌يافتني است.
وي با بيان اينکه مهم‌ترين دستاورد تأسيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي در اين مدت گرد هم آمدن دانش‌آموختگان فرهيخته بخش کشاورزي به‌عنوان يک پشتوانه علمي قوي براي فعاليت‌هاي اين بخش بزرگ کشور است تاکيد نمود: با اين حال ضروري است که از پتانسيل سازمان در ارتقاء وضعيت کشاورزي با استفاده از پيشتوانه قانوني آن به نحو مطلوب تري استفاده گردد.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي با بيان اينکه واگذاري هاي جديد مي تواند نقش مهمي در ارتقا کيفيت فعاليت مورد نظر و اشتغالزايي براي متخصصين بخش کشاورزي داشته باشد ادامه داد: پتانيسلهاي مختلفي در زمينه توليد محصولات کشاورزي و دامپروري بخصوص در بخش توليدات گلخانه اي و گياهان دارويي در استان وجود دارد که ضروري است برنامه ريزي دقيق براي بالفعل نمودن اين پتانسيل ها و افزايش ميزان اشتغال اعضا صورت پذيرد.