کاهش دمای هوا؛ اقدامات حفاظتی کشاورزان زنجان در برابر سرمازدگی

پایگاه خبری DA1news: کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به روند کاهشی دمای هوا، کشاورزان استان اقدامات حفاظتی را در برابر سرمازدگی احتمالی محصولات خود انجام دهند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، حسین سلطانی افزود: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق این استان صاف تا قسمتی ابری و در شهرستان طارم به خصوص ارتفاعات و مناطق کوهستانی آن ابری و مه آلود است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی حاکم، بارندگی های خفیف در برخی مناطق استان به خصوص ارتفاعات شهرستان طارم پیش بینی شده است، اظهار داشت: از بعدازظهر امروز شاهد وزش باد در مناطق مختلف استان خواهیم بود که سرعت آن در برخی مناطق به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی یادآور شد: از امروز دمای هوا به طور محسوسی در استان کاهش می یابد و تا صبح چهارشنبه هفته جاری هوای سردی در استان مستقر خواهد شد و از آخر هفته دمای هوا افزایشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دمای هوا در برخی مناطق به حدود چهار درجه سانتیگراد خواهد رسید، گفت: این میزان دما برای برخی از محصولات کشاورزی آسیب زننده است که باید برای جلوگیری از آن تدابیر لازم از سوی کشاورزان اندیشیده شود.

سلطانی دمای هوای فعلی زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۹ درجه، آببر ۱۸ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۸ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.