پایش مزارع گندم مازندران برای کنترل بیماریهای قارچی

پایگاه خبری DA1news: فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از مزارع گندم این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر در حاشیه این بازدید گفت: سطح زیرکشت مزارع گندم 424 هکتار است که با توجه به شرایط جوی و بستر مناسبی که برای شیوع و انتشار انواع بیماریهای قارچی مانند زنگ زرد گندم و انواع بیماریهای لکه برگی در منطقه فراهم می شود که برای مقابله با آن توصیه های فنی لازم به کشاورزان ارائه شد.

وی ادامه داد: در این بازدید بیماری سفیدک پودری، لکه برگی ها و علائم زنگ زرد به صورت موردی در حاشیه مزارع مشاهده شد که بنا به تاکید سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان که هر چه سریعتر نسبت به اطلاع رسانی کشاورزان گندمکار شهرستان جهت مبارزه تاکید شده است.

درویش نیا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو، جهت گسترش بیماری های مذکور و فراهم بودن زمینه گسترش این بیماریها از سموم قارچ کش مناسب پشنهاد شده مانند: اینوور، رکس دو، فالکن، فولیکور و تیلت با نظر کارشناسان حفظ نباتات مراکز مورد استفاده قرار گیرد.