همکاری مشترک در مبادلات محصولات کشاورزی ایران و برزیل

پایگاه خبری DA1news : در نشست مشترک معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه تجارت وزارت خارجه برزیل، بر گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جلسه مشترک احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این معاونت با هیأت برزیلی به ریاست آگیارنتو معاون توسعه تجارت آن کشور به منظور بررسی وضعیت صادرات و واردات محصولات کشاورزی، دامپروری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود کشاورزی بین دو کشور در محل دفتر معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و در این دیدار در خصوص توسعه روابط و افزایش سطح مبادلات محصولات کشاورزی و دامپروری مذاکراتی صورت گرفت.

در این دیدار احمد خانی نوذری، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که ظرفیت‌های کشاورزی ایران و برزیل مکمل هم هستند و می‌توانند موجب هم‌افزایی بیشتر شوند.

وی افزود: باید در آینده شاهد همکاری مشترک در مبادلات محصولات کشاورزی با تراز تجاری برابر در حوزه صادرات بین دو کشور باشیم.

در این نشست آگیارنتو معاون توسعه تجارت وزارت خارجه برزیل نیز گفت: خواهان افزایش سطح همکاری در خصوص مبادلات کالاهای کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی برزیل بخصوص در زمینه کشت فراسرزمینی هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که ایران جز ۴ کشور دارای فناوری پیشرفته نانو در جهان قرار دارد، لذا در این زمینه خواهان همکاری در حوزه نانو فناوری کشاورزی و انتقال دانش در این حوزه هستیم.

در این راستا پیشنهاد جهت همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ های کشاورزی دو کشور با یکدیگر ارائه شد و طرفین خواستار تسهیل در امور همکاری‌های مشترک فعلی با سازمان دامپزشکی شدند.

در پایان این جلسه تاکید شد با توجه به اینکه اسناد و تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه تجارت و همکاری‌های در حوزه کشاورزی و دامپروری بین دو کشور در گذشته به امضا رسیده است، به منظور تسریع در اجرایی شدن آنها و تسهیل در امور همکاری‌های مشترک عزم جدی صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *