نمایشگاه تخصصی جامع کشاورزی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

پایگاه خبری DA1news: دكتر حسين برزگر از افتتاح ششمین نمایشگاه تخصصی جامع کشاورزی با حضور ۶۰ تولیدکننده از ۱۱ استان کشور در محل نمايشگاههاي بين المللي استان خبرداد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختیاری، دكتر حسين برزگر در این مراسم گفت: در سالهاي اخير با توجه به گستردگي بخش كشاورزي واستقبال خوب عمومي مردم از اين نمايشگاههاي كشاورزي، نمايشگاه كشاورزي در سه بخش برگزار مي گردد هم اكنون نمايشگاه جامع صنعت كشاورزي ودر چند ماه آينده نمايشگاه آبزيان ونمايشگاه گل وگياه برگزار خواهد شد.
وي،اظهار كرد: در نمايشگاه جامع صنعت كشاورزي، با توجه به توسعه كشاورزي حفاظتي با رويكرد ماشين آلات كشاورزي كه ضريب مكانيزاسيون به 2.5 اسب بخار در هكتار در استان رسيده است ودر سالي كه گذشت بيش از 55 دستگاه كشت مستقيم به ناوگان كشت مستقيم جهش توليد در ديم زارها اضافه شد در نتيجه ماشين آلات كشاورزي، وبا توجه به توسعه گلخانه ها در سال جاري در نتيجه ،ماشين آلات تخصصي گلخانه ها و با توجه به اهميت سلامت محصولات ،معرفي نهاده هاي با كيفيت وكم خطر در معرض ديد مردم قرارمي گيريد.

همچنين، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: امسال سعی می‌شود محصولات بخش کشاورزی در این نمایشگاه به‌طور تخصصی عرضه شود.
محمدکاظم منزوی بیان کرد: در مدت برگزاری این نمایشگاه مشاوره بیمه محصولات کشاورزی انجام می‌شود.
وی افزود: کشاورزان چهارمحال و بختیاری بیمه محصولات کشاورزی خود را در اولویت قرار دهند تا در صورت بروز حوادث پیش‌بینی نشده بخشی از خسارت‌های احتمالی جبران شود.
مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد نیز گفت: در این نمایشگاه ۶۰ برند تخصصی کشاورزی از ۱۱ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، قزوین، تهران، مرکزی، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و لرستان حضور دارند.
محمد مسعودی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در ششمین نمایشگاه تخصصی جامع کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا روز جمعه ۲۴ آذر ماه جاری تولیدات خود را به‌مدت چهار روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به نمایش می‌گذارند.
وی گفت: ۷۰ درصد غرفه‌های نمایشگاه جدید و از برند‌های نوین است که تنوع بالایی دارد.