«مکبری» از شرکت شیمیایی مهان سخن گفت

پایگاه خبری DA1news: نمایشگاه های کشاورزی محلی برای دیدار تولیدکنندگان و فعالان بخش های مختلف کشاورزی است و نمایشگاه بین المللی کشاورزی تهران اصلی ترین  و یکی از بزرگترین نمایشگاه های کشاورزی ایرانن بشمار می رود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سالن 7 این دوره از نمایشگاه کشاورزی تهران به تولیدکنندگان بزرگی اختصاص یافته بود که می توان به شرکت های گل سم گرگان، افراشیمی، شیمی کرد، رادین پلاست کاوان نام برد.

غرفه شرکت شیمیایی سادات مهان از غرفه هایی بود که در این سالن قرار داشت. در اولین روز از برپایی نمایشگاه به سراغ مکبری مدیرعامل شرکت رفتیم و وعده گفت و گو را به یک روز دیگر داد.

در دومین روز هم شلوغی غرفه شرکت مهان مانع از گفت وگوی ما شد اما، در آخرین روز به سراغ مکبری رفتیم و کلیاتی از شرکت مهان را به خبرنگار ما گفت و قول گفت و گویی مفصل را در دفتر شرکت مهان به اخبار روزانه کشاورزی داد. این گزارش کوتاه که توسط ایشان داده شد را می خوانید:

مکبری گفت: شرکت شیمیایی سادات مهان فعالیت خود را ابتدا در زمینه تولید حشره کش های خانگی آغاز نمود. کارخانه این شرکت در سال 1371 در شهرک صنعتی قطب اراک احداث و با تولید حشره کش مایع، رسما تولیدات خود را آغاز کرد.

وی افزود: این شرکت همه ساله برای جلب نظر مشتریان به تولیدات خود اضافه نمود و موفق شد تا سال 1376 به تولیدات خانگی خود، اسپری، پودر، گرانول، قرص و گچ را نیز اضافه نماید.

مکبری گفت: شرکت مهان در سال 1378 با تولید روغن سبزه (تیزاب) جهت خشک کردن میوه ها به خصوص انگور و تهیه کشمش پای به دوره جدیدی از فعالیت خود نهاد و توانست با واردات پودر کربنات پتاسیم خوراکی از ایتالیا جهت ترکیب با روغن سبزه و تهیه تیزاب بزرگترین تولیدکننده و فروشنده این محصول در ایران گردد.

وی ادامه داد: این شرکت در سال 1385 با دریافت مجوز رسمی از سازمان حفظ نباتات، واردات سموم کشاورزی (آماده مصرف) را از کشورهای مختلف آغاز نمود.

مکبری در پایان گفت: در سال 1387 با دریافت پروانه فرمولاسیون از سازمان حفظ نباتات، تولیدات سموم کشاورزی را به اجرا درآورد. شرکت مهان در حال حاضر توانایی تولید سموم با فرمولاسیون های EC, SL, WP, SC, DS, ME و گرانول را داراست که با این تجهیزات قادر به تولید سموم حشره کش، علف کش، قارچ کش، کنه کش و سموم دامپزشکی می باشد.