مدیریت زمین زراعی قبل از کاشت/ 5 کاری که قبل از کاشت باید انجام دهید

پایگاه خبری Da1news: برنامه ریزی برای بهره برداری از زمین به مراحلی بستگی دارد که این مهم در زمان های قبل کاشت، کاشت، داشت و هنگام برداشت و پس از آن اهمیت زیادی داشته و دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، عملیات قبل از کاشت از مهمترین برنامه های  بشمار می رود که کشاورزان باید مد نظر داشته باشند. آنچه که در پی خواهد آمد 5 عملیاتی کاری و اجرای است که بایستی قبل از کاشت صورت بگیرد:

ارزش های زمین: مدیران مزرعه می گویند که کود، مدیریت نیتروژن، انتخاب بذر و موارد دیگر باید قبل از رفتن به مزرعه در بهار مشخص شود.

خوب برنامه ریزی کنید: مدیران مزرعه به کشاورزان توصیه می کنند که با مشاوران قابل اعتماد همکاری کنند تا آگاهانه ترین تصمیمات ممکن را بگیرند. مهمتر از همه، برنامه های کشت باید انعطاف پذیر باشد.
هنگامی که تراکتورها در بهار شروع به غلتک می کنند، هدف این است که خاک ورزی و کاشت تا حد امکان سریع، کارآمد و دقیق انجام شود. موفقیت ارتباط زیادی با برنامه ریزی قبلی دارد. در اینجا پنج حوزه ای که مدیران مزرعه، زمین داران و کشاورزان در حین رفتن مردم به مزارع نگران آن هستند، آورده شده است.

1. کود. هدف یک برنامه کوددهی خوب، حفظ سطح باروری کافی است که در صورتی که آب و هوا این فرصت را فراهم کند، تولید را به حداکثر برساند. سوالاتی که نیاز به پاسخ دارند بسیارند. آیا مقادیر مناسب کود و آهک را در پاییز و زمستان مصرف کردید، یا باید در بهار امسال برخی تنظیمات را برای حفظ سطح حاصلخیزی خاک کافی انجام دهید؟ آیا به دلیل تغییر برنامه های زراعی نیاز به تغییر برنامه های باروری دارید؟ آیا باید ترتیبی اتخاذ کنید تا آهک برای کاربرد پاییزی کشیده و ذخیره شود؟ آیا در سال جاری نیاز به انجام آزمایشات حاصلخیزی خاک دارید؟

2. مدیریت نیتروژن. مالکان زمین و کشاورزان به طور مستمر تشویق می شوند تا کاربردهای نیتروژن را تا حد امکان “دوستانه با محیط زیست” انجام دهند. آیا تمام نیتروژن از پائیز استفاده شده است و آیا از تثبیت کننده استفاده شده است؟ آیا قصد دارید بهار نیتروژن را اعمال کنید و چگونه؟ آیا نیتروژن را تقسیم می کنید؟ اگر چنین است، چه نوع، مقدار و چه زمانی؟ چه کسی برنامه(ها) را اجرا خواهد کرد و آیا تجهیزات صحیح موجود است؟

3. انتخاب بذر. شما می خواهید ترکیب صحیحی از هیبریدهای ذرت و گونه های سویا را برای مطابقت با مزارع خود برای بهینه سازی عملکرد – با قیمت مناسب! آیا ژنتیک مورد نیاز برای مطابقت با مزارع و روش های خود را دریافت کرده اید یا باید با سایر شرکت ها برای ویژگی های مشابه بذر بررسی کنید؟ آیا تیمارهای بذری را که برای مطابقت با محیط خود نیاز دارید دارید؟ اکنون زمان مناسبی برای بررسی و مقایسه قیمت ها است، زیرا قیمت بذر لزوماً در نهایت با عملکرد مطابقت ندارد و قیمت ها می تواند به طور قابل توجهی از کشاورز به کشاورز متفاوت باشد.

4. علف کش ها. شما به دنبال “مقرون به صرفه ترین” راه برای تولید محصول خوب و سودآور هستید. چه بذری برای مطابقت با کدام برنامه علف کش خریداری کردید؟ آیا از یک علف کش پیش از کاشت یا پیش رویشی استفاده خواهید کرد و آیا این علف کش طولانی مدت خواهد بود یا کنترل طولانی مدت؟ یا به اسپری دوم یا سوم نیاز است؟

5. بیمه محصولات زراعی. آیا به درآمد حاصل از سرمایه گذاری زمین کشاورزی خود نیاز دارید یا می خواهید؟ اگر بله، آیا از محصول صحیح و سطح پوشش مطلوب استفاده می کنید؟ آیا واحدهای سازمانی کم هزینه یا پوشش کل مزرعه و همچنین واحدهای اختیاری کار خواهند کرد؟ آیا تنظیمات موجود که تضمین شما را بهبود می بخشد – مانند تعدیل روند، تعدیل بازده و حذف بازده – برای شما ارزشمند خواهد بود؟

هنگام ساختن طرح زراعی مزرعه خود موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. با مشاوران قابل اعتماد مشاوره بگیرید تا آگاهانه ترین تصمیمات ممکن را بگیرید. مهمتر از همه، برنامه ها باید انعطاف پذیر و چابک باشند. یک محصول و برنامه عملیاتی که تنظیم شده است ممکن است نیاز به اصلاح چندین بار قبل از برداشت محصول داشته باشد.