رفع تداخلات بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

پایگاه خبری DA1news:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یکهزار و ۱۹۴ پلاک از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ تا کنون در استان رفع تداخل شده است که مساحت اراضی رفع تداخل شده این پلاک ها در سطح ۱۶۰ هزار و ۳۳۸ هکتار است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خسرو شهبازی در نشست وبیناری قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی کشور با ارائه گزارشی از روند اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی در استان،افزود: از مجموع یک میلیون و۵۱۴ هزار و ۸۳۹ هکتار از اراضی دارای تداخل استان، در حدود ۹۲۵ هزار و ۷۶۳ هکتار از اراضی ملی و ۵۸۹ هزار و ۷۵ هکتار از اراضی غیر ملی تثبیت مالکیت شده است.
وی اضافه کرد: مشکل عدم تامین عکس‌های هوایی دهه ۴۰ برای تسریع در اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی باعث کند شدن روند کار می شود که در حال حاضر تنها برای ۴۰ درصد اراضی استان این نقشه وجود دارد.
وی تاکید کرد: فرآیند اجرای رفع تداخلات اراضی در شهرستان های شوط، ماکو، نقده و اشنویه به اتمام رسیده است و تا پایان سال هم در چند تا از شهرستانها اجرای این طرح به پایان خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: درچهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ ، درکمیسیون رفع تداخلات اراضی آذربایجان غربی، مساحت اراضی ملی تثبیت شده در سطح ۱۰۹ هزار و ۹۹۲ هکتار با ۳۱ درصد پیشرفت از نظر بررسی تعداد ۲۲۴ پلاک و ۵۷ درصد از نظر مساحت اراضی، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته اقدام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *