قاسمی: کشاورزی هوشمند گامی موثر در کاهش هزینه ی تولید

پایگاه خبری DA1news: قاسمی معاون سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه همایش کشت محصولات پاییزه در اراضی شالیزاری در مرکز هراز، از امکانات مرکز بازدید نموده و در نشستی با همکاران، از نزدیک با توانمندی های آن آشنا شدند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از روابط عمومی مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز همایش کشت محصولات پائیزه در اراضی شالیزاری، با حضور قاسمی معاون سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و کشاورزان پیشرو منطقه برگزار شد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نظر به سابقه، اهداف، برنامه های اجرا شده توسط مرکز، دستاوردها و برنامه های پیش رو، آن را مرکزی زنده، پویا و اثر گذار در اعتلای کشاورزی منطقه و کشور دانست و بر تقویت فعالیت های آن تاکید نمود.

وی ضمن تأکید بر لزوم همگامی با پیشرفت های جهانی بویژه در حوزه ی کشاورزی و تاثیر آن در ایجاد امنیت غذایی کشور، رویکرد توسعه برنامه های جاری مرکز بویژه در حوزه ی کشاورزی هوشمند را گامی موثر در کاهش هزینه ی تولید، افزایش راندمان و در نهایت ارتقای اقتصاد بهره بردار دانست.

معاون سازمان تات، پس از برگزاری همایش مذکور از بخش های مختلف مرکز مانند بخش علمی و فنی و آموزشی و آزمایشگاه ها، تاسیسات و امکانات رفاهی و خوابگاهی و مزرعه بازدید به عمل آورد و در انتها در یک نشست صمیمی، با کارکنان مرکز هراز آشنا شده و توصیه های لازم را در جهت بهبود عملکرد مرکز و پیشرفت آن ایراد نمود.

قاسمی در این نشست با اشاره به سابقه ی درخشان ارتباطات بین المللی این مرکز و نقش آن در توسعه نظام شالیزاری، بر لزوم پیگیری و تداوم اینگونه همکاری ها و ضرورت حفظ نام مرکز هراز (کاپیک) به عنوان یک برند در سیستم کشاورزی کشور همراه با افزایش درآمد زایی و تقویت همکاری با بخش های خصوص تاکید کرد.