ارقام جدید زردآلو در ایستگاه تحقیقات گلمکان معرفی شد

پایگاه خبری DA1news: ایستگاه تحقیقات گلمکان شاهد برگزاری روز انتقال یافته های تحقیقاتی زردآلو بود.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، معرفی ارقام جدید زردآلو که مراحل تحقیقاتی متعدد را سپری کرده است برنامه مهم این روز در ایستگاه تحقیقات گلمکان بود . باغداران منطقه با حضور در باغات آزمایشی میزان عملکرد ارقام معرفی شده را با هم مقایسه و اطلاعات لازم را از اعضای هیات علمی مرکز دریافت نمودند .

دکتر گنجی مقدم عضو هیات علمی و محقق برتر حوزه باغبانی مرکز در این نشست علمی در سخنانی به ویژگیهای این ارقام جدید اشاره کرد و شرایط کشت و پرورش این ارقام را بیان نمود ارقام شانلی ، سهند-97، جلیل ،درخشان ،پارسی و تعداد 9ژنوتیپ های امید بخش در دست معرفی در این روز به باغداران منطقه معرفی گردید.

دکتر قنبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی که در جمع بهره برداران و کشاورزان در ایستگاه گلمکان حضور داشت در سخنانی بر لزوم ارتباط تحقیقات و بخش اجرا اشاره کرد و افزود هرجا تحقیقات و محققان در کنار بخش اجرا و کشاورزان قرار بگیرند شاهد درخشش حوزه کشاورزی خواهیم بود .

دکتر نجفی رئیس مرکز نیز در این روز ضمن حضور در بین بهره برداران در سخنانی زحمات اعضای هیات علمی بخش زراعی و باغی مرکز تقدیر نمود و گفت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه باغبانی یکی از بهترین مراکز کشور است و ایستگاه تحقیقات و آموزش گلمکان کلکسیونی از ارقام بی نظیر میوه است که در هیچ جای کشور نمی توان مرکزی با این تنوع در ارقام مختلف را ببینیم . کشاورزان و بهره برداران حوزه باغبانی با حضور در این ایستگاه می توانند انواعی از ارقام باغی را مشاهده و با توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه نسبت به انتخاب رقم برتر اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *