حفظ نباتات بوشهر خبر داد:‌ توزیع سم تقلبی پرایم پلاس EC125 

پایگاه خبری DA1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: «آفت کش پرایم پلاس EC125» منتسب به شرکت سینجنتا از کشور سوییس در بطری یک لیتری با برچسب به زبان انگلیسی در استان توزیع شده که بررسی ها نشان می دهد این آفت‌کش تقلبی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی،‌ احمد سبحانی اظهار کرد: سم اصلی وارداتی از مجاری قانونی و تولید شرکت سینجنتا سوییس دارای برچسب فارسی بوده و تقلبی بودن این نوع سمی که با برچسب انگلیسی در سطح استان در حال توزیع می باشد، محرز است.

وی افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده در مورد سوابق صدور مجوزهای تدارک آفت کش ها توسط دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور، عوامل دخیل در امر تدارک و توزیع ترکیب ذکر شده ( آفت کش پرایم پلاس EC125 با برچسب به زبان انگلیسی)، فارغ از ضوابط فنی و قانونی حاکم و بدون اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور مبادرت به تامین، تولید و توزیع کرده‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: جهت خودداری از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق، مراتب توسط اکیپ های فنی و نظارتی در شهرستان ها مورد پیگیری قرار گرفته و با خاطیان برابر مقررات و موازین قانونی برخورد لازم انجام می شود.