برومندی: یک میلیون از باغات کشور از نظر اقتصادی کارآمدی لازم را ندارند

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : یک میلیون از باغات کشور از نظر اقتصادی کارآمدی لازم را نداشته و نیاز به اصلاح و جایگزینی دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، محمد مهدی برومندی در سفر خود به این استان و بازدید از پروژه گلخانه ها و باغات سیب مهاباد با هدف بررسی مسائل و مشکلات گلخانه داران اظهار کرد : از مجموع سه میلیون هکتار از باغات کشور حدود یک میلیون تن آن درجه سه بوده که حذف و جایگزینی آنها در دستور کار قرار دارد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اضافه کرد : همچنین ارتقای باغات درجه ۲ به درجه ۱ نیز با تعیین ردیف بودجه و مشارکت باغداران و بخش خصوصی هم جز برنامه ها و اهداف تعیین شده است .

برومندی با اشاره به روش های مدرن آبیاری و اصلاح الگوی کشت هم اضافه کرد : سالانه ۲۵ میلیارد مترمعکب آب صرف آبیاری صیفی و سبزیجات شده که با اصلاح روش های آبیاری می توان به ۵ میلیارد مترمکعب کاهش داد.

وی در خصوص سرمازدگی و خسارت بخش باغی هم گفت : با معاونت های مربوطه ، خسارت وارده به بخش های مختلف ارزیابی و به وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران ارسال خواهد شد.

ای گزارش حاکیست که در این بازدید نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مدیر جهاد کشاورزی حضور داشتند. .