برنامه های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان تبیین شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در نشست عمومی با کارکنان مرکز به تبیین مهم ترین برنامه های مرکز جهت تحقق شعار سال و سیاست های سازمان پرداخت و تقویت مشارکت مردم از طریق برگزاری نشست های تخصصی با فعالان حوزه ی کشاورزی در بخش خصوصی،کمک به جهش تولید با توسعه شرکت های دانش بنیان و همچنین افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان با برنامه های منظم ترویجی، پیگیری اجرای الگوی کشت، اجرای سند راهبردی امنیت غذایی، حفاظت و حراست از منابع طبیعی و هوشمندسازی بخش کشاورزی را از مهم ترین آن ها اعلام کرد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، دادار در اولین نشست عمومی سال جدید در خصوص مهمترین برنامه های مرکز جهت تحقق شعار سال و در راستای تبیین سیاست ها و رهنمودهای معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید با مشارکت مردم امسال هم همچنان همکاری و تعامل با فعالان بخش خصوصی و حمایت از شرکت های دانش بنیان، در رأس فعالیت های مرکز می باشد.

محسن دادار ، سپس به اهم برنامه های سال جدید مرکز اشاره کرد و گفت : امسال نیز مصصم به فعالیت در مسیر تحقق شعار سال و سیاست ها و رهنمودهای معاون وزیر و رئیس سازمان تات می باشیم. در این راستا چندین برنامه ی شاخص طراحی شده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به ایجاد منابع آب پایدار اشاره کرد.

محسن دادار در این خصوص اضافه کرد : به منظور ایجاد منابع آب پایدار تفاهم نامه های مورد نیاز را با سازمان آب و فاضلات امضا کرده ایم که بتوانیم با تسویه ی آب فاضلاب شهری ضمن تأمین آب پایدار ایستگاه ها زمینه بهره مندی بخش کشاورزی از آب تسویه شده را هم فراهم کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص دیگر برنامه های شاخص سال جدید به موضوع تعامل با رسانه ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه موفق شدیم سال گذشته مقدمات تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها را فراهم کنیم. امسال می توانیم از این درخت به بار نشسته بهره بیشتری ببریم و با افزایش تعامل با رسانه ها به معرفی هرچه بهتر و بیشتر مرکز و دستاوردهای آن بپردازیم.

محسن دادار با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در ایجاد جهش تولید با مشارکت مردم گفت : سال گذشته موفق شدیم مرکز رشد کشاورزی را به دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی ارتقا بدهیم . وی افزود با توجه به نقش مهم شرکت های دانش بنیان که هم در افزایش تولید دانش و هم در افزایش مشارکت مردم سهم بسزایی دارند ، امیدواریم امسال نیز با برنامه ریزی مناسب شاهد توسعه ی هرچه بیشترشرکت های دانش بنیان صنعت کشاورزی باشیم.

محسن دادار گسترش ترویج و نفوذ دانش در بین بهره برداران را از دیگر عوامل تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت : تهیه ی تقویم ترویجی از مهمترین فعالیت های این بخش از برنامه هاست. وی برگزاری نشست های تخصصی با نخبگان، تعاونی ها، اتحادیه ها، تشکل ها و دیگر فعالان حوزه ی کشاورزی را دیگر برنامه ی مهم امسال جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، در پایان با اشاره به برخی از فعالیت های مرکز گفت : ایجاد آزمایشگاه تخصصی گیاه پزشکی ، تولید بذور گیاهان دارویی، تولید بذور گیاهان مرتعی و تولید بذور گیاهان زینتی از جمله مهمترین موارد فعالیت های در حال اجرای مرکز در راستای جهش تولید با مشارکت مردم می باشد.