انجام بالغ بر ۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان

پایگاه خبری DA1news: سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی از انجام ۴ هزار و ۱۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۳۷۴ مورد پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، مسعود سعیدی با ارائه گزارشی از بازرسی‌های این حوزه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۱۹۳ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲ هزار و ۸۱۹ مورد عدم احراز تخلف و یک هزار و ۳۷۴ مورد پرونده تعزیراتی تشکیل شده است افزود: هفت پرونده قاچاق کالا در استان طی این بازه زمانی کشف شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی یادآور شد: ارزش ریالی کشفیات طی بازرسی‌ها ۱۹ میلیارد تومان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۱۷ میلیارد و ۲۹۴ میلیون تومان پرونده تشکیل شده است ادامه داد: همچنین جریمه کالای قاچاق ۱۹۹ میلیون گزارش شده است.

سعیدی در دیگر بخش بیشترین میزان تخلفات واحدهای صنفی را در حوزه کم فروشی، عدم ارائه فاکتور و گران‌فروشی دانست و تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۴۹۴ مورد بازرسی از واحدهای خبازی استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۴۸ مورد بازرسی از نانوایی‌ها بربری، ۶۴۴ مورد لواشی، ۷۴۵ سنگکی، ۲۸ مورد نانوایی تافتون و ۲۲ مورد بازرسی از واحد پخت نان فانتزی انجام شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در پایان ضمن تشکر از ارتباط تنگاتنگ با اداره کل تعزیرات حکومتی تاکید کرد: همکاری خوب و سازنده‌ای بین اداره کل صمت و سازمان جهاد کشاورزی برقرار است به طوری که روزانه بخشی از شکایات و تخلفات از طریق سامانه ثبت شکایات ۱۲۴ صمت به جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.