افلاطونی خبر داد: استفاده از ظرفیت ماهواره خیام در پایش هوشمند اراضی کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ظرفیت ماهواره خیام پس از اتصال به پنجره واحد زمین در پایش هوشمند اراضی کشاورزی لحاظ شده است.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اموراراضی کشور ، رضا افلاطونی در جمع کارکنان مدیریت امور اراضی استان قزوین ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: پایش هوشمند اراضی کشاورزی جز تکالیف دفتر مهندسی قرار داده شده و سازمان فناوری اطلاعات قرار است نتیجه کارهای قابل ارائه را اعلام کند.

وی اضافه کرد: دسترسی سریع به موقعیت جغرافیایی اراضی کشاورزی، رصد تغییر کاربری و هرگونه مدیریت از طریق این پایش امکان پذیر بوده و در کارتابل مدیران هر منطقه فرستاده می‌شود.

افلاطونی بیان داشت: لینک کردن سامانه‌های امور اراضی با یکدیگر به شکل مکان محور از دیگر اقدامات نو و تازه در راستای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین است برای تحقق هرچه سریع‌تر آن اهتمام ویژه‌ای لحاظ شده است.

این مسئول تصریح کرد: یکی از دستاوردهای سامانه‌ای کردن کارهای امور اراضی، الکترونیکی شدن استعلامات است که به تسریع کارها منجر می‌شود، برای این مهم نیز پنجره واحد پس از اتصال به ماهواره خیام بلافاصله به استعلام مردم پاسخ می‌دهد.

افلاطونی به کارهای نو و تازه در امور اراضی کشور اشاره کرد و گفت: در معاونت حفظ کاربری امور اراضی تجمیع بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته و قرار شده بحث آموزش به شکل جدی پیگیری شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده که بر اساس آن از نیروهای نظام مهندسی برای نظارت بر طرح‌ها استفاده شود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه آورده شده که باید از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌ها و کارشناسان نظام مهندسی در راستای نظارت همگانی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *