طرح تشویقی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طبق بخشنامه جدید، کشاورزانی که طرح یکپارچه سازی اراضی را اجرا کنند، از برنامه تشویقی دولت برخوردار می‌شوند.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news، طرح تشویقی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ؛ رئیس سازمان امور اراضی کشور در برنامه صف اول گفت: طبق بخشنامه جدید، کشاورزانی که طرح یکپارچه سازی اراضی را اجرا کنند، از برنامه تشویقی دولت برخوردار می‌شود.

رضا افلاطونی افزود: از جمله طرح ح‌های تشویقی ۸۵ درصد یارانه پرداخت تسهیلات بلاعوض دولتی برای تجهیز، نوسازی و آبیاری تحت فشار، و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان است.

وی در دامه افزود: به استان‌ها ابلاغ شده که یک منطقه را در هر شهرستان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی معرفی کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: تاکنون ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از ۱۶ میلیون هکتار اراضی کشور رفع تداخل شده است و هدفگذاری برای رفع تداخلات نهایی تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

افلاطونی با تاکید بر اینکه: قدم نهایی در حدنگار اراضی کشاورزی، صدور سند به نام اشخاص است، افزود: این سند قطعاً در همه مراجع رسمی و قانونی از جمله بانک‌ها به عنوان وثیقه پذیرفته خواهد شد و کشاورزان نیز می‌توانند با سند مالکیت رسمی صادر شده از بانک‌ها وام دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *