استان گلستان پایلوت کشوری اجرای «طرح 4040» تعیین شد

پایگاه خبری DA1news: استاندار گلستان گفت: «طرح ۴۰۴۰» یکی از خدمات ارزشمند در دولت سیزدهم بوده که اجرای آزمایشی آن از این استان و در راستای محرومیت‌زدایی از روستاهای کمتربرخوردار آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه روز دوشنبه در آیین رونمایی از طرح «ستاد همیاری مردم سهم» با حضور معاول اول رییس جمهور و علی آقامحمدی قائم مقام وزیر کشور اظهارداشت: عملیات اجرایی طرح مزبور پس از شناسایی روستاهای واجد شرایط در استان گلستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی استان را دهک‌های کمتر برخوردار تشکیل می‌دهد، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در دولت سیزدهم خدمات شایسته را به مردم این خطه ارائه شود.

در گلستان توسعه روستامحور با هدف محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد

وی ادامه داد: محرومیت‌زدایی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بوده و در گلستان هم توسعه روستامحور به عنوان یکی از برنامه‌های کلان در دستور کار قرار دارد.

استان گلستان پایلوت کشوری اجرای «طرح ۴۰۴۰» تعیین شد

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تلاش براین است که درآمد سرانه خانوار استان به میانگین کشوری در افق سال ۱۴۰۴ رسانده شود و در این مسیر توانمندسازی روستاها نقش بسزایی دارد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷درصد آن در یک هزار روستا سکونت دارند و اقتصاد اصلی آن ها بر پایه کشاورزی استوار است.

به گفته وی علی آقامحمدی قائم مقام وزیر کشور و و رییس ستاد توانمندسازی محلات کمتربرخوردار، بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستا در سطح کشور وجود دارد که ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستای آن محروم و کم‌برخوردار بوده و در «طرح ۴۰۴۰» محرومیت از چهره این روستاها زدوده می‌شود.

در آیین رونمایی از اجرای «طرح ۴۰۴۰»، وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش و مدیرعامل بیمه سلامت ایران شرکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *