آیین کاشت 5هزار نهال به یاد زنان و کودکان شهید غزه برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: مراسم کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه با حضور دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و به همت صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در بوستان جنگلی سعادت آباد برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، همزمان با روز جهانی حقوق بشر، آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه همزمان در بوستان جنگلی سعادت آباد تهران ، با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و به همت صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد.
حیدری مقدم مدیرعامل صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری این مراسم گفت: پس از رهنمودهای دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور صندوق مشترک استانها جهت برنامه ریزی و اجرای کاشت نهال به مناسبت یاد شهدای زنان و کودکان غزه و همزمان با روز جهانی حقوق بشر، اقدام به برنامه ریزی این آیین پرداخت.

 
حیدری مقدم اظهار داشت: در همین خصوص صندوق مشترک استانها، هماهنگیهایی با مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت سازمان منابع طبیعی کشور جهت تهیه نهال اقدام و با حمایت رضا احمدی مجری طرح این نهال ها در اختیار صندوق قرار گرفت.
حیدری مقدم افزود: همچنین هماهنگی هایی نیز با شهردارمنطقه ۲ شهرداری تهران جهت آماده سازی بوستان جنگلی سعادت آباد و منابع طبیعی استان تهران جهت همیاری و همکاری در برگزاری این مراسم صورت گرفت.
وی در پایان ضمن تشکر از تمامی نهادها و سازمانهایی که صندوق مشترک استانها را در برگزاری مراسم کاشت ۵هزار نهال یاری رساندند تشکر و قدردانی کرد.


بر اساس گزارش خبرنگار ما این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی آغاز شد و در ابتدای این مراسم آقایارزاده مشاور اقتصادی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضمن خیر مقدم به حضار و مهمانان ایرانی و خارجی ضمن محکوم کردن کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان غزه گفت: آیین کاشت 5 هزار نهال تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر ایرانی باید سه نهال بکارد و در راستای کاشت یک میلیارد نهال کلید خواهد خورد و همزمان با روز جهانی حقوق بشر به یاد شهدای زن و کودک غزه و ایران غرس می شود.


بر اساس این گزارش خانم خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه این نهال‌ها به یاد شهدای زن و کودک در ایران و غزه که کمتر نام آنان در کنار سایر شهدا دیده شده است، کاشته می شود؛ همچنین تمثال این شهدا بر درخت آویخته شده و نهال ها نیز به نام آنها ثبت خواهد شد.
سخنران دیگر این مراسم سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: رژیم فانی اسراییل روزهای آخر خودش را طی می کند و طوفان الاقصی، طوفان حریت، آزادی و حقانیت در تمام دنیا بوده است.


رفیعی با بیان اینکه پیگیر موضوع جنایات نابخشودنی رژیم اشغالگر قدس در عرصه محیط زیست هستیم، تاکید کرد: این مسأله مغفول مانده و باید پیگیری شود.
وی ادامه‌داد : اسراییل با مسموم کردن منابع آب وخاک‌ و با استفاده از بمب‌هایی که استفاده می کند؛ جنایات کثیفی که بشر کمتر به خود دیده را انجام داده است.
ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران با حضور در این مراسم گفت: در روز جهانی حقوق بشر شاهد جنایت ها در غزه هستیم و حقوقدانان اصطلاح نقض حقوق بشر را اعلام می کنند اما با کمال تأسف امروز حقوق بشر علیه مردم فلسطین اعدام می شود و در نوار غزه زیر پا گذاشته شده و همه ارزشهای انسانی اعدام شده و به قتل رسیده است.
ابوشریف با بیان اینکه در غزه شاهد جنایات ضد بشری، قتل، کشتار و قتل خبرنگاران و پزشکان هستیم ، گفت: تمام آب و هوای غزه را نابود و مولفه های زندگی را در غزه از بین برده اند.
ابوشریف ادامه داد: در نوار غزه قتل عمدی غیرنظامیان انجام می شود و ۲۵ هزار نفر از مردم غزه یا به شهادت رسیدند و یا مفقود شدند که دو سوم آنها زن و کودک بودند و ۵۰ هزار نفر مجروح شدند که ۱۷ هزار نفر از آنان کودک و زن هستند.
وی ادامه‌داد: تمام این جنایت در برابر دیدگان جهانیان انجام می شود و رسوایی اخلاقی است که نه فقط از سوی اسراییل بلکه از سوی تمام حامیان آن انجام می شود .
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه این جنایات، جنایت آمریکاست که از اسراییل حمایت می کند، افزود: حامیان اسرائیل ساکت نشسته و کاری انجام نمی دهند، در حقیقت تمام نهادهای حقوق بشر ابزاری در دست قدرتهای بزرگ هستند.


همچنین علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: اکنون برای همه روشن شده است که حرف‌های حقوق بشری در عالم غرب معنا ندارد؛ آنها کودکان و زنان را زیر بمباران گرفتند و حتی در بیمارستان هم‌ نگذاشتند که آنان مداوا شوند.
وی با بیان اینکه طرف مقابل وقتی هر کاری دلش بخواهد، انجام می دهد و هیچ قاعده ای را پیروی نمی کند، خاطر نشان کرد: خانواده ها در غزه کودکانشان را در خانه های مختلف تقسیم می کنند که اگر بمباران شد، شاید یکی از آنها زنده بماند.
وی خطاب به دانش آموزان حاضر در این آیین اظهار داشت: درختکاری علامت رشد است و اینکه شما درخت می کارید، یعنی مطمئن هستیم که دشمنان با همه توان شکست می‌خورند؛ راه، راه مبارزه است و باید دشمن را با قدرت از صحنه دور کرد.
وی با بیان اینکه شهید ابومهدی و شهید حاج قاسم سلیمانی مستقیما به دستور رییس جمهور آمریکا به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: اکنون انگشتر در دست من از شیشه خودرو حامل حاج قاسم و ابو مهدی مهندس استفاده شده است و این نشان دهنده آن است که خون این شهدا بسیار مقدس‌تر است و تا انتقام آنها را نگیریم از پا نمی نشینیم.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی در این مراسم طبق برنامه ریزی مسئولان صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، نماینده رهبر انقلاب اسلامی و دیگر میهمانان ضمن کاشت نهال در بوستان جنگلی سعادت آباد ضمن محکوم کردن کشتار وحشیانه زنان و کودکان غزه با آرمانهای شهیدان ایران و غزه تجدید میثاق و پیمان بستند.